گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سهم استان‌های ساحلی از آبزی‌پروری کشور تنها ۵۴درصد است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ۴۶ درصد از ماهی و محصولات شیلاتی کشور در استان‌های داخلی و تنها ۵۴ درصد آن در استان‌های ساحلی تولید می‌شود؛ آمار نشان می‌دهد ظرفیت تولید محصولات شیلاتی در سواحل کشور بدون استفاده مانده است.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت کشور در زمینه شیلات و آبزی‌پروری، گفت: شیلات و حوزه آبزی پروری ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار زیادی دارد، با توجه به خطوط ساحلی شمال و جنوب کشور می‌توانیم در حوزه  شیلات عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از ماهی و محصولات شیلاتی کشور در استان‌های داخلی و تنها ۵۴ درصد آن در استان‌های ساحلی تولید می‌شود، ادامه داد: آمار نشان می‌دهد ظرفیت تولید محصولات شیلاتی در سواحل کشور بدون استفاده مانده و از آن برداشت کافی را نداشته‌ایم.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شیلات، صیادی و آبزی‌پروری کشور مورد غفلت قرار گرفته است، عنوان کرد: کشوری مانند نروژ تنها از محل پرورش ماهش  در قفس ۴۰ میلیارد دلار درآمد دارد که با درآمد نفتی کشور ایران برابری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه تولید محصولات شیلاتی کشور نیازمند جهشی عظیم است، گفت: علاوه بر ارزآور بودن آبزی‌پروری؛ به هر میزان که سهم ماهی را در الگوی غذای ایرانی افزایش دهیم بشقاب ایرانی از نظر سرانه مصرف آب روند کاهشی را طی می‌کند زیرا مصرف محصولات آب بر را کاهش می‌دهد و با توجه به وضعیت آبی کشور این موضوع اهمیت دارد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مناطق چابهار، خوزستان و مکران که از آنها بازدیدهایی داشته‌ایم این بوده که  مجوزهای صیادی و طرح‌های پرورش میگو رها شده است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید در حوزه شیلات تصمیمی عاجل اتخاذ کند تا این بخش با تحول اساسی مواجه شود./

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری خانه ملت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا