گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فرش چینی را به اسم فرش ایرانی تولید کرده و می‌فروشند

یک صادرکننده صنایع دستی گفت: اگر همیشه کشور چین محصولات کشورهای دیگر را کپی می‌کرد و به نام خودش می‌فروخت این بار فرش چینی را به نام فرش ایرانی در بازارهای بین المللی تولید کرده و می‌فروشد.

احسان محمدی فعال حوزه صادرات صنایع دستی به خبرنگار مهر گفت: چینی‌ها یاد گرفته‌اند فرش دستبافت را با نقش و طرح ایرانی تولید کنند از آنجا که چینی‌ها به واسطه نیروی کار بیشتر یک فرش را خیلی زودتر از ایرانی‌ها می بافند، با قیمت پایین‌تر آن را به نام فرش ایرانی می‌فروشند.

وی گفت: اگرچه فرش چینی کیفیت فرش ابریشم ایرانی را ندارد اما قیمت آن پایین‌تر است آنها از اعتبار فرش دستبافت ایران برای فروش محصول شأن استفاده می‌کنند. این یک نوع تقلب محسوب می‌شود. اکنون حتی می‌توان در سایت‌های مطرح فروش آنلاین محصولات، نگاهی انداخت و متوجه شد که «پرشین کارپت» که توسط چین تولید شده به فروش می‌رسد. در واقع یک فرش ۱۲ متری با متریال ابریشم را اکنون ۴ هزار دلار می‌فروشند در حالی که اصل این فرش در ایران کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان نیست.

وی افزود: ما شرکت‌هایی را در چین شناسایی کرده‌ایم که این فرش‌ها را به کل جهان می‌فرستند. آنها در واقع برند ایرانی ساخته‌اند و با قیمت پایین‌تر، فرش‌های بیشتری را به نام «فرش ایرانی» صادر می‌کنند. بازار هم در دنیا فرش ایران را خوب می‌شناسد و چون می‌بیند این نرخ بسیار با نرخ فرش اصل ایران تفاوت دارد همان را می‌خرد. متأسفانه مسئولان ایرانی به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند وزارت میراث فرهنگی نیز خود را متولی فرش نمی‌داند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا