گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کرمان در کشت زعفران کشور رتبه چهارم را دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه برداشت زعفران از نیمه آبان ماه شروع شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد ، گفت: این استان رتبه چهارم را به لحاظ سطح زیرکشت زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است .

 مهدی لطفعلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: پیش بینی می شود امسال  بالغ بر پنجهزارو ۱۰۰ کیلوگرم زعفران از یکهزار و ۶۰۰هکتار مزارع  این استان برداشت شود.

لطفعلی زاده خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران در استان مربوط به زرند و کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ریگان است.

وی با اشاره به اینکه عمده محصول برداشت شده در خود استان کرمان مصرف می شود و بخشی  از آن نیز از طریق استان های مجاور صادر می گردد، گفت: خرده مالکی و سرمازدگی از جمله مشکلات زعفران کاران می باشد.

لطفعلی زاده همچنین افزود: مساعد بودن آب و هوا در این استان و اعطای به موقع تسهیلات به زعفران کاران استقبال کشاورزان برای کاشت زعفران را زیاد کرده است .

وی همچنین جایگزینی محصولات کم آب بر را به جای محصولات آب بر، امکان تولید محصول با کیفیت  و مطابق استانداردهای صادراتی، اشتغالزایی برای نیروی انسانی، فعال شدن صنایع مرتبط نظیر کارگاه های کوچک خانگی فرآوری زعفران را از دیگر مزایای کشت زعفران عنوان کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا