گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برندسازی مهم‌ترین نیاز پسته ورامین

فرماندار شهرستان ورامین گفت: پسته تولید شده در شهرستان ورامین از کیفیت بسیار بالایی برخودار است که نیاز به برندسازی دارد تا به اسم همین شهرستان به بازار عرضه و صادر شود.

حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جریان بازدید از مراحل برداشت و فراوری پسته مزارع جنوبی ورامین اظهار کرد: اساس اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی استوار است و طی سال‌های اخیر، کشاورزان سخت‌کوش شهرستان علاوه بر تولید محصولات استراتژیکی نظیر گندم، جو، ذرت و سیفی‌جات، به پرورش درخت پسته که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار است، پرداخته‌اند.

وی گفت: اراضی جنوبی شهرستان ورامین به دلیل لب‌شور بودن از حدود ۱۴ سال پیش به کشت پسته اختصاص پیدا کرده، محصولی مهم با ارزش افزوده بالا که به دلیل نیاز اندک به آب، از رشد مناسبی برخوردار بوده و به دلیل کشت در مجاورت کویر، از پیشروی کویر نیز جلوگیری می‌کند.

فرماندار ورامین تصریح کرد:  ارزش افزوده بالای این محصول باعث شده تا رشد توسعه باغات پسته شهرستان ورامین از سرعت قابل قبولی برخوردار شود و هم اکنون بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت ارقام مختلف این محصول قرار گیرد.

کاغذلو اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۴ هزار هکتار از باغات پسته ورامین که عمدتا از نوع احمدآقایی است بارور بوده و به طور متوسط ۲ هزار کیلوگرم محصول خشک از هر هکتار برداشت می‌شود.

وی تأکید کرد: کیفیت بسیار بالای پسته تولید شده در شهرستان ورامین، این محصول را به یک کالای کاملا صادراتی تبدیل کرده ولی به دلیل عدم برندسازی، این محصول با نام سایر استان‌های دارای پسته به بازار عرضه و صادر می‌شود.

فرماندار ورامین گفت: تمامی محصول پسته تولید شده در شهرستان ورامین پس از پوست کنی و خشک شدن، به استان کرمان و رفسنجان ارسال شده و از آن جا، با برند رفسنجان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد پوست کنی و فراوری پسته در ورامین مشغول به فعالیت می‌باشند که پس از خشک کردن محصول، آن را به  رفسنجان ارسال و پس از بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌کنند.

کاغذلو اظهار کرد: مسوولان شهرستان ورامین در صدد تشکیل شرکت تعاونی پسته کاران هستند تا محصول پسته شهرستان در قالب این تعاونی فراوری، بسته بندی و با برند و نام ورامین صادر شود.

ورامین بیش از ۸۰ هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا