گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

یک‌سوم جمعیت لرستان از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یک‌سوم جمعیت لرستان از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

اسفندیار حسنی‌مقدم در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره‌کل دامپزشکی لرستان که ۱۴ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: همه ما خانواده بزرگ بخش کشاورزی هستیم که نزدیک به سه میلیون تن انواع محصولات غذایی را تولید کرده و در راستای تأمین امنیت و سلامت غذایی جامعه فعالیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ١٣٠ هزار بهره‌بردار و نزدیک به یک‌سوم جمعیت لرستان از طریق بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۱۰۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد در این راستا رسالت خطیری بر عهده شما حافظان و پاسداران سلامت و امنیت غذایی است.

این مسئول یادآور شد: استان لرستان دارای مناطق صعب‌العبوری است و تولیدکنندگان در دورافتاده‌ترین مناطق سکونت دارند و لازم است در جهت مبارزه با بیماری‌ها به‌منظور تولید غذای سالم به این مناطق مراجعه کنید.

حسنی مقدم ادامه داد: شرایط کنونی کشور یک شرایط ویژه است و به معنای واقعی کلمه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمن هستیم از طرفی تخصیص اعتبارات کاهش پیدا کرده و اعتبارات نقدی نیست و به‌صورت اوراق است اما لازم است در این نبرد اقتصادی با تلاش مضاعف وظایف خود را در چارچوب قوانین و مقررات با حفظ اخلاق‌مداری و مردم‌داری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در حال گذر از دامپروری سنتی به سمت صنعتی شدن هستیم و علیرغم کارشکنی‌های دشمن افزایش تولید داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی جهت دریافت مجوز احداث پرورش نژاد آرین مرغ لاین، جلوگیری از ورود دام‌های پیر استان‌های همجوار جهت کشتار در کشتارگاه‌های استان در راستای امنیت و سلامت غذایی، تجمیع اعتبارات فصل کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی، بازپس‌گیری ساختمان اداری اداره‌کل دامپزشکی که به‌صورت موقت در اختیار میراث فرهنگی قرار داده شد، واگذاری باغ‌وحش به متولیان اصلی آن، نظارت بر واحدهای توزیع فرآورده‌های دامی، رایزنی جهت تخصیص اعتبار تهیه واکسن تب برفکی از دیگر مواردی بود که مورد تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا