گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید سالانه ۳۹۶ تن محصولات شیلاتی در مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سالانه به طور میانگین ۳۹۶ تن محصولات شیلاتی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان طی دوره‌های مختلف برداشت می‌شود.

جعفر ایمانیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ظرفیت استخرهای پرورشی مهاباد در هر دوره ۱۹۸ تن است، افزود: هم‌اکنون هشت واحد پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت حدود ۱۹۸تن در هر دوره، یک واحد تکثیر ماهیان سردآبی به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه و دو واحد پرورش ماهیان زینتی به ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه در سطح شهرستان فعال است.

ایمانیان تصریح کرد : تاکنون برای ۱۱۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال در حوزه محصولات شیلاتی در این شهرستان ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: در سطح شهرستان،علاوه بر ماهیان سردآبی سالانه ۴۵ تن ماهیان گرمابی نیز در سد سنجاق و دریاچه پشت سد مهاباد شامل انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، آمور، سیم برگ و فیتوفاک صید و روانه بازار های مصرف می‌شود.

وی بالا بودن قیمت نهاده ها و قیمت پایین عمده‌فروشی ماهی را از مشکلات واحدهای پرورش ماهی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز پرورش ماهی در افزایش قیمت نهاده ها خوراک ماهی بوده که در نهایت باعث افزایش هزینه تمام شده برای محصول می‌شود.

ایمانیان تاکید کرد: صنعت شیلات و افزایش تولید آبزیان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود، به‌صورت مستقیم نیز در سلامت خانواده‌ها نقش مهمی دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا