گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سهم تولید ناخالص زنجان در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سهم اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی ۳۳ درصد است، یادآورشد: این استان با بیش از ۸۴۵ هزار هکتار اراضی خوب برای کشت، پنج درصد زمین‌های کشاورزی کشور را دارد.

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سهم اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی ۳۳ درصد است، یادآورشد: این استان با بیش از ۸۴۵ هزار هکتار اراضی خوب برای کشت، پنج درصد زمین‌های کشاورزی کشور را دارد.

وی یادآورشد: هم اکنون بیش از ۹۰ هزار بهره برداری کشاورزی در استان زنجان در امر تولید انواع محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

تاراسی تصریح کرد: سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می شود و بر اساس پیش بینی ها با اجرای طرح های بهره ورانه در سالجاری، میزان تولید افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این استان در تولید محصولات کشاورزی از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و همین امر باعث شده تا صادرات خوبی در بخش کشاورزی داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان اظهار کرد: در سال جهش تولید چند طرح بزرگ کشاورزی درخصوص زنجیره های تولید گوشت ،شیر و ماهی در استان زنجان اجرا می شود که باعث ارتقای سهم اشتغال استان در این بخش خواهد شد.

تاراسی افزود: از مجموع اراضی استان زنجان ۱۸۰ هزار هکتار آبی است از این میزان ۱۲۴ هزار هکتار مستعد آبیاری تحت‌فشار است که تاکنون حدود ۴۶ درصد از این اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا