گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت محصول گردوی استان اصفهان در سال ۹۹

برداشت گردو از سطح 3384 هکتار باغات بارورگردو در استان اصفهان از اواسط شهریور ماه آغاز گردیده است و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمد رضا رئیس زاده گفت: برداشت گردو از سطح ۳۳۸۴ هکتار باغات بارورگردو در استان اصفهان از اواسط شهریور ماه آغاز شده است و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود، میزان برداشت گردوی استان در سال ۹۹ به حدود ۴۰۰۰ تن برسد.که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سطح کل باغات گردوی استان ۳۸۸۵ هکتار است که ۵۰۰ هکتار آن در مرحله قبل از باردهی قرار دارد. عوارض ناشی از خشکسالی وکمبود آب ،در یک دهه اخیر و آفت کرم خراط به ترتیب مهمترین عوامل کاهش عملکرد کمی وکیفی باغات گردوی استان بوده است.

درسال جاری در ۸ شهرستان استان تعداد ۱۶۰۰ اصله از درختان گردو از طریق پیوند سرشاخه اصلاح گردید و این برنامه در سال آینده نیز روی درختانی که سرشاخه های آن در اثر آفت خشک شده اند ویا دارای میوه نامرغوب هستند ادامه دارد.

بیشترین سطح باغات گردوی استان در شهرستان‌های،لنجان،سمیرم،خوانسار،کاشان،تیرانوکرون ،فریدونشهر دهاقان،شهرضا و شاهین شهر واقع شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا