گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۲۸۰۰ هکتار اراضی اردبیل به سیستم آبیاری مدرن مجهز می‌شوند

فرماندار اردبیل از تجهیز و راه‌اندازی2 هزار و 800 هکتار اراضی شهرستان اردبیل به امکانات آبیاری مدرن و تحت فشار خبر داد.

مسعود امامی یگانه ۲۵ شهریور در جلسه کمیسیون کشاورزی فرمانداری اردبیل اظهار کرد: کشاورزان فرصت دارند تا از کمک‌های دولتی و منابع بلاعوض در اجرای این سیستم‌های مدرن بهره گرفته و اراضی خود را زیرکشت محصولات متنوع ببرند.
وی استقبال زارعین را از طرح توسعه آبیاری مدرن مناسب دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب در دشت اردبیل انتظار می‌رود اجرای این سیستم به تقویت کشت و زرع کمک کند.
رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با اعلام حمایت از کشاورزان در راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای و تولید محصولات در فضای بسته بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای سامیان در ۲۱ هکتار در مرحله اجراست که ۶ هزار مترمربع آن آماده بهره‌برداری است.
امامی یگانه افزود: تولید محصولات در این مجموعه به صورت هیدروپونیک و کشت بدون خاک انجام می‌شود که قطعا توسعه این امر به تقویت تولید و برداشت محصول کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر که عملیات برداشت محصولات کشاورزی به انجام رسیده و اراضی کشاورزی در فاز استراحت و تنفس‌گیری قرار دارند، بهترین فرصت برای اجرای سیستم‌های آبیاری مدرن است تا کشاورزان طرح‌های مورد نظر را اجرایی کنند.
فرماندار اردبیل از پرداخت ۱۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری تلفیقی و ۸ میلیون تومان برای اجرای آبیاری کم‌فشار در شهرستان اردبیل خبر داد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا