گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت قراردادی کلزا در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پاییز امسال پیش بینی می شود در هفت هزار هکتار از مزارع استان، کلزا کشت شود و شرکت آستان قدس رضوی، در قالب کشت قراردادی با نرخ تضمینی محصول برداشت شده کلزای استان را خریداری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد جواد تشکری با اشاره به آغاز فصل کشت پاییزه سال ۹۹، اظهار کرد: در این فصل زراعی، ۲۳۱ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان به کشت گندم، جو و کلزا اختصاص خواهد یافت.

تشکری با بیان اینکه در این فصل زراعی پیش بینی می شود که در سطح هفت هزار هکتار از مزارع استان محصول کلزا کشت شود، گفت: شرکت آستان قدس رضوی محصول کلزای استان را در قالب کشت قراردادی با نرخ تضمینی خریداری خواهد کرد.

وی در ادامه به کشت محصول گندم در استان نیز اشاره کرد و گفت: در فصل زراعی پاییزه امسال در سطح ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع استان محصول گندم کشت می شود که پیش بینی می کنیم از این سطح زراعی ۲۹۸ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: پیش بینی می شود که برای کشت این محصول حدود ۱۰ هزار تن بذور گندم توزیع شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درباره کشت جو در استان نیز بیان کرد: در فصل زراعی پاییزه امسال در سطح هشت هزار هکتار از مزارع استان محصول جو کشت می شود که پیش بینی می کنیم از این سطح کشت ۱۳۰ هزار تن محصول جو برداشت شود.

تشکری افزود: پیش بینی می شود برای این سطح از کشت، دو هزار تن بذور جو توزیع شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا