گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برگزاری آیین شکرگزاری تولیدکنندگان عسل در بزرگ‌ترین کانون روستایی پرورش زنبورعسل کشور

آیین شکرگزاری و برداشت عسل از زنبورستان‌های منطقه "کفراج" نورآباد به نمایندگی از تولیدکنندگان عسل در لرستان به صورت ویدئوکنفرانس و برخط برگزار شد.

آیین شکرگزاری و برداشت عسل از زنبورستان‌های منطقه “کفراج” نورآباد (شهرستان دلفان) به نمایندگی از تولیدکنندگان عسل در لرستان روز سه‌شنبه به صورت ویدئوکنفرانس و برخط برگزار شد.

به‌گزارش ایانا در لرستان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان در حاشیه این آیین گفت: این استان از نظر تنوع محصولات کشاورزی، باغی، دامی، زراعت، شیلات و طیور ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از این منابع تولید عسل است.

عبدالله موموندی اظهار کرد: حدود ۳ هزار نفر در این استان در زمینه پرورش زنبور عسل فعال هستند که محصول تولیدی آنها دارای کیفیت عالی بوده و نمونه‌های ملی داشته که دارای رقابت پذیری بسیار با بهترین عسل‌های ایران و حتی منطقه است.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی مزیت‌های صنعت عسل استان، اما زنجیره تامین این صنعت ایجاد نشده و تا سال‌های اخیر تنها تمرکز بر تولید عسل بوده در حالی‌که به تازگی فعالیت در خصوص تولید و برندسازی سایر فراورده‌های عسل از جمله ژل رویال، زهر زنبور عسل و پرورش ملکه آغاز شده است.
* شرح عکس: این عکس متعلق به کیومرث صابری از خبرگزاری صداوسیما است که درجشنواره زنبور عسل و فرآورده های آن در روستای کفراج در آبان ماه سال گذشته ۹۸ عکاسی شده است.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان با تاکید بر متنوع سازی فراورده‌های عسل استان اظهار کرد: روستای کَفراج نورآباد بزرگ‌ترین کانون روستایی پرورش زنبور عسل کشور است و  ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم آن به صنعت زنبورداری مشغول هستند که آموزش و توانمندسازی علمی و بازاریابی این اهالی در دستور کار مدیریت ترویج  جهادکشاورزی لرستان است.

لرستان با تولید حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هزار تن، سه درصد عسل کشور را به خود اختصاص داده  و در روستای کفراج شهرستان دلفان بیش از ۲۵۰ زنبوردار به‌طور تخصصی فعالیت دارند .

مراسم شکرگزاری ازطریق نرم‌افزار (پرک) به صورت مستقیم پخش شد و بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.

به گزارش ایانا، سارا کاهی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان پیش از این از برگزاری برخط این جشن شکرگذاری به دلیل شیوع کرونا- کووید ۱۹ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون حضور مدعو، خبر داده بود.

لازم به ذکر است روستای کفراج (با فتحه روی ک) یکی از مهمترین روستاهای شهرستان دلفان بخش خاوه در لرستان بوده که داری طبیعتی زیبا و همچنین یک اثر باستانی مهم به نام قلعه کفراج بوده که قلعه ای ۳ طبقه تخریب شده دوره حکومت ساسانیان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا