گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات پسته طی ۴ ماه نخست امسال

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: صادرات پسته و مغز پسته طی ۴ ماه نخست سال جاری، از نظر وزنی رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: آمارهای صادرات پسته و مغز پسته طی ۴ ماهه نخست سال جاری، حاکایت از جهش قابل توجه ارزشی و وزنی صادرات در این محصول استراتژیک بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: امسال بهترین شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی ایران فراهم است؛ مشروط به اینکه سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی، هماهنگ با اهداف و سیاست‌های کلان صادرات غیرنفتی باشند.

بازاری ادامه داد: صادرات پسته و مغز پسته طی ۴ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ درصد رشد وزنی داشته است.

وی گفت: پسته ایران با طعم و کیفیت عالی به بیش از ۶۵ کشور دنیا صادر می‌شود که رقابت تنگاتنگی با پسته آمریکا داشته و در بازارهای شرق و جنوب شرق آسیا خریداران بسیاری دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی تاکید کرد: صیانت از توسعه صادرات بخش کشاورزی به ویژه اقلام مهم خشکبار و به خصوص پسته، یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی است که باید نمود و خروجی آن در هماهنگی برنامه‌ها و ضوابط دستگاه‌های اجرایی با اهداف و سیاست‌های کلان توسعه صادرات غیرنفتی بروز و ظهور داشته باشد.

وی یادآور شد: صادرات بخش کشاورزی برای حمایت و انگیزه تولید مهم است و هرگونه اعمال سیاست مخل این هدف‌گذاری، موجب آسیب و خدشه به شاخص‌های اقتصادی این بخش خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا