گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

معرفی ارقام جدید انگور در ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان

استاندار قزوین به همراه رجب رحمانی نماینده تاکستان ، عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استانداری ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و طاهری فرماندار از ایستگاه تحقیقات انگور مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین این ایستگاه تحقیقاتی در زمینی به مساحت ۱۸هکتار در سال ۷۸ احداث و شروع به کار کرده است .

در این ایستگاه بیش از ۱۰۰۰ نوع ژنوتیبپ و رقم داخلی و خارجی انگور از مناطق مختلف ایران و برخی کشورهای خارج جمع آوری، ازدیاد و در قالب طرح آماری اگمنت با سه شاهد ( بیدانه سفید ، یاثوتی و شاهرودی ) در سیستم هدایت داربستی و در مساحتی در حدود ۵ هکتار پیاده شده است.

هدف از ایجاد ایستگاه تحقیقاتی انگور در این شهرستان ؛ معرفی ارقام جدید انگور شامل مینودر ، امین و همچنین پایه های هیبریدی مقاوم به سرطان طوقه و ریشه انگور است .

در این ایستگاه تحقیقاتی طرح های به نژادی، به زراعی ، گیاهپزشکی ، خاکشناسی و تغذیه در حال اجرا می باشد.

همچنین این ایستگاه در زمینه های جمع آوری ، ناسای و ذخیره سازی ژرم پلاسم انگور ایران و سایر کشورها ( کلکسیون ملی انگور ) با بیش از ۱۰۰۰ رقم و ژنوتیپ، تدوین، هدایت، نظارت و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی مرتبط با انگور از جنبه‌های مختلف کاشت ، داشت ، برداشت ، آماده سازی ، فرآوری ، حمل و نقل ، انبارداری و بازاررسانی (داخلی و خارجی) در سطوح منطقه ای و ملی برای رفع تنگناهای صنعت انگور ایران ، تحقیقات کاربردی و آزمایشگاههی در زمینه‌های گاهپزشکی و تولید محصول سالم و ارگانیک و آموزش فنی –کاربردی و انجام فعالیت های ترویجی (مدرسه در مزرعه ) با هدف ارتقا راندمان انتقال یافته های تحقیقاتی به کلیه بهره برداران از باغداران سنتی تا کارشناسان فعالیت دارد.

اجرای طرح های تحقیقاتی استانی و ملی ، فعالیتهای ترویجی در سطح بهره برداران خبره و باغداران ، فعالیتعای آموزشی تخصصی در سطح کارشناسان و فعالیتهای تولیدی رقم و ژنوتیپ جدید و گواهی شده از مهمترین سیاست‌های اصلی این ایستگاه تحقیقاتی است .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا