گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توانایی تولید ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با منابع آبی موجود و سطح زیر کشت فعلی اراضی کشاورزی می‌توان ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید کرد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به طور میانگین در سال حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: می‌توانیم با همین منابع آبی و سطح کشت تا ۶ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها توسط این سازمان به طور جدی دنبال می‌شود، افزود: هر ساله وسعت گلخانه‌ها توسعه پیدا می‌کند و تاکنون ۳۵ هکتار گلخانه وجود دارد و سهم توسعه گلخانه سال‌جاری ۵۰ هکتار است.

این مسئول با بیان اینکه اکنون تلاش می‌کنیم با برنامه‌های بهره‌ورانه حداقل دو برابر میزان فعلی، محصول کشاورزی تولید کنیم، تصریح کرد: با فعالیت‌های آموزشی و ترویجی و نیز استفاده از تجارب کشاورزان نمونه استانی و ملی در صدد ارتقای متوسط تولید محصولات کشاورزی حداقل به دو برابر این میزان هستیم که امید است در سال‌های نه چندان دور به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طرح توسعه آبیاری تحت‌فشار از اولویت‌های اصلی این سازمان بوده و ۱۸۰ هزار هکتار اراضی استان زنجان آبی بوده که از این میزان ۱۲۴ هزار هکتار مستعد آبیاری تحت ‌فشار است، ادامه داد: تاکنون حدود ۴۶ درصد از اراضی  مستعد آبیاری تحت فشار کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که در این خصوص استان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

تاراسی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و توان علمی همکاران موسسات و مراکز تحقیقاتی جهادکشاورزی در قالب طرح یاوران تولید، از دیگر برنامه‌های ارتقای تولید است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، افزایش تولید و توجیه اقتصادی محصولات کشاورزی حاصل می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا