گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کمبود دارو، واکسن و تجهیزات مدیریت را سخت کرده است

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کمبودهایی مثل دارو، واکسن و نیز کمبود نیرو و تجهیزات مدیریت را سخت می‌کند.

احمد شریعتی اظهار کرد: بدون شک اگر در کنترل بیماری‌های مشترک و بیماری‌های واگیردار دامی غفلت شود، مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری برای جامعه به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: اهمیت مباحث دامپزشکی در اشتغال، به ‌ویژه در شرایط فعلی که پرورش دام و طیور توانسته اشتغال مناسبی را ایجاد کند و به پشتوانه این بخش، اقتصاد کشور نیز در بخش کشاورزی پویا شده که این موضوع بسیار مهم است.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به ۵۰ برابر شدن تولید گوشت مرغ پس از انقلاب اسلامی تاکنون به طور قطع تولید این حجم از گوشت سفید و دیگر محصولات مشابه، نشان دهنده پویایی بالای این بخش است.شریعتی افزود: حتی کرونا یک بیماری مشترک به‌شمار می‌رود و تب کنگو نیز بیماری مشترک دیگری است که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. همکاران من تلاش می‌کنند تا این بیماری در جمعیت انسانی بروز نکند.
وی در ادامه با بیان اینکه شرایط اعتباری مناسبی نداریم و اگر بخواهیم واکسیناسیون را در همه‌ جا گسترش دهیم نیاز به تقویت بنیه مالی است، بیان کرد: هر روز با بیماری‌های خاصی روبه‌رو هستیم.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص تغییر مدیر دامپزشکی کاشمر نیز عنوان کرد: رئیس قبلی شهرستان حدود ۲ دهه بود که در شهرستان فعالیت داشت و ستاد استان نیز همواره از عملکرد ایشان رضایت داشته است اما به درخواست وی قرار شد در شهرستان کوهسرخ ادامه خدمت را داشته باشند.

رویکردها در دامپزشکی با توجه به شرایط فعلی و فضای جدید باید تغییر کند
همچنین در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان کاشمر با اشاره به نقش دامپزشکی در کنترل بیماری‌های عمومی و بیماری‌های بین انسان و دام بیان کرد: مجموعه دامپزشکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد.
مسلم ساقی افزود: رویکردها در دامپزشکی با توجه به شرایط فعلی و فضای جدید باید تغییر کند. در خصوص بیماری‌های دام و طیور که به‌ صورت فصلی و موسمی بروز می‌کند، باید با نگاه پیشگیرانه اقداماتی صورت پذیرد و با شناسایی نقاط آلوده در شهرستان قبل از اینکه وارد بحران شویم، راهکارهای لازم ارائه شود.
فرماندار شهرستان کاشمر مطرح کرد: اگر در حوزه حاکمیتی بخواهیم به‌ درستی عمل کنیم، باید در حوزه کنترل و مقابله با بیماری‌ها در دامپزشکی از توان بخش خصوصی استفاده بیشتری شود. از سویی نباید به آموزش نگاه هزینه‌ای داشته باشیم. برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه مخاطب در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی قطعا کاهش مشکلات و آسیب‌ها در آن حوزه را در بر خواهد داشت.
وی بیان کرد: بخشی از زیر بنای بهداشت و درمان در جامعه دامپزشکی است؛ از این‌ رو باید در جهت افزایش خدمات حوزه دامپزشکی در جامعه با یک نگاه تعاملی و هم‌افزا تلاش نماییم.

در پایان این جلسه دکتر علی گوهری به‌ عنوان سرپرست دامپزشکی شهرستان کاشمر معرفی شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا