گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز نهضت جهش تولید کشاورزی و دامپروری در بوشهر

طرح نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری هم زمان با سراسر کشور با رمز «یا علی بن موسی الرضا علیه السلام» با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و فرمانده سپاه استان بوشهر در این استان آغاز شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در آیین آغاز این طرح که با حضور اعضای قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: این طرح با هدف تعامل و هم افزایی تنگاتنگ با سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری جهت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات راهبردی کشاورزی و دامپروری اجرا می شود.

غلامرضا نصیحت کن با اشاره به طراحی کتابچه عملیاتی این طرح، افزود: حداقل ۴۰ مربی از بین کارشناسان و مهندسین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان برای اجرای این طرح انتخاب شده اند که با آموزش و تجهیز آنها، اجرای عملیاتی طرح جهش تولید در محصولات راهبردی از جمله گندم، جو، کلزا و گوشت قرمز در ۲۰۰ روستای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر انجام می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح کلیه اطلاعات پایه و اساسی منطقه جغرافیایی، شناسنامه روستا، کشاورزان تحت پوشش، شناسنامه محصولی و هسته علمی سازی روستا در سامانه عملیاتی امنیت غذایی ثبت و به صورت برخط رصد می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: با شروع آموزش ها، مربیان شرکت کننده در این طرح، اطلاعات بهره برداران، آموزش ها، محدودیت ها و توصیه های لازم را به صورت برخط در سامانه امنیت غذایی ثبت می کنند که این موضوع سبب می شود تا ارتباط کشاورز با مربی و مروج با بهره بردار به شیوه ای کاملاً علمی و به روز برقرار شود که این مسئله به علمی سازی کشاورزی و ارتقاء بهره وری کمک شایانی می کند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در این طرح، قرار است در یک بازه زمانی سه ساله حداقل ۳۳ درصد افزایش عملکرد در تولید گندم آبی، ۲۵ درصد در تولید گندم دیمی و ۲۰ درصد افزایش تولید در گوشت قرمز در سال جاری را شاهد باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا