گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در تایباد زیر کشت انگور

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با توجه به اینکه انگور یکی از محصولات کم آب طلب است و با شرایط آب و هوای خشک سازگاری دارد، کشاورزان این شهرستان به کشت و تولید این محصول روی آورده‌اند.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت انگور اختصاص یافته که عمده ارقام مورد کشت با توجه به اقلیم شهرستان و بادهای ۱۲۰روزه ارقام رومیزی هستند.

وی با اشاره به انواع انگور تولید شده افزود: عمده‌ترین ارقام کشت شده که بیش از ۷۰ درصد سطح کشت این محصول را به خود اختصاص داده است، رقم‌های یاقوتی و ترکمن ۴ می‌باشد و بقیه محصول شامل کندری، شرابی، عسکری، پیکامی، لعل و… است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از  ۲۵۰۰ تن انگور برداشت و روانه بازارهای مصرف در استان خراسان رضوی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین انگور مازاد بر مصرف شهرستان تایباد روانه بازار مشهد می‌شود.

میری دیسفانی مطرح کرد: مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان در جهت حصول عملکرد مطلوب به لحاظ کمی و کیفی اقداماتی از جمله معرفی ارقام جدید و سازگار، احداث اصولی باغات، توسعه روش‌های تربیت انگور به روش‌های کوردون، پیش آگاهی برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های شایع، کمک به احداث سایبان در باغات انگور، بازدید کارشناسان و کشاورزان از باغات الگویی سطح استان و ارائه آموزش‌های ترویجی را ارائه و در دستور کار قرار داده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا