گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی اصفهان

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی با حضور مسئولان و تولیدکنندگان در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، این نمایشگاه از سوم تا ششم تیرماه در محل برپایی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برپا است.

شرکت‌های فعال در حوزه‌های ژنتیک، خوراک دام و طیور و آبزیان، مکمل‌های غذایی دام و طیور، تولید روغن و اسید چرب، لوازم مرغداری و جوجه‌کشی، تولید باسکول و تجهیزات دام و طیور و آبزیان در این نمایشگاه حضور دارند.

اصفهان رتبه نخست در تولید محصولات دام و طیور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: این استان با بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات حوزه دام، طیور و آبزیان رتبه اول کشور را به لحاظ حجم تولید و کیفیت محصول به خود اختصاص داده است.

حسین ایران‌دوست با اشاره به اهمیت مقوله امنیت غذایی افزود: تأمین غذا یکی از رسالت‌های جهاد کشاورزی است.

او تصریح کرد: عملکرد گذشته نشان داد تولیدکنندگان در عرصه‌های کشاورزی و دام‌پروری در کنار بقیه بخش‌ها فعالیت کرده و شرایطی ایجاد کردند تا دغدغه‌ای در راستای امنیت غذایی وجود نداشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه شرایط سختی را به لحاظ وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا پشت سر گذاشتیم اما خدشه‌ای در فرآیند تولید حوزه کشاورزی به وجود نیامد.

او ادامه داد: بر اساس گزارش‌های اخیر، کشاورزی توانسته در بحث تولید ملی و رشد اقتصادی، اشتغال و صادرات ایفای نقش کند.

ایران‌دوست با بیان اینکه اصفهان در تولید شیر رتبه نخست کشور را با بیش از یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار تن تولید به خود اختصاص داده، بیان کرد: در تولید تخم‌مرغ و گوشت مرغ رتبه دوم کشور را داریم، همچنین استان اصفهان در تولید جوجه یک روزه بومی و پرورش بوقلمون رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور و استان اصفهان با کم‌آبی مواجه است، حفظ و به دست آوردن رتبه نخست کشوری کار سختی است اما با کار جهادی محقق شد.

او بیان کرد: برگزاری نمایشگاه فرصتی طلایی بوده که تمامی عوامل مرتبط با تولید محصولات دام، طیور و آبزیان گرد هم آمده و آخرین یافته‌های علمی و تکنولوژی‌ها و روش‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

ایران‌دوست بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود، توسعه کمی بخش دام، طیور و آبزیان دشوار خواهد بود اما می‌توان ضمن توجه به آمایش سرزمین در حوزه‌های مختلف توسعه را انجام داد.

او ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در سال جاری علاوه بر توسعه کمی، توسعه کیفی را مدنظر قرار دهیم.

کشاورزی و دامپزشکی مورد بی‌مهری واقع شد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان هم در این آیین اظهار داشت: زمانی سازمان بهداشت جهانی شعار سال را «یک دنیا و یک سلامتی» نام‌گذاری کرد که شاید آن زمان درک این شعار برای عامه مردم دشوار بود.

شهرام موحدی گفت: بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ نشان داد سازمان بهداشت جهانی دیدگاه درستی داشت که یک بیماری در گوشه‌ای از دنیا کل جهان را درگیر کرد.

او با بیان اینکه سلامت همه مردم در اقصی نقاط دنیا به یکدیگر وابسته است، اظهار کرد: این بیماری یک منشا دامی داشت و در این موضوع شکی نیست که منشا ویروس کرونا از خفاش بود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: ویروس جدید کرونا نشان داد حوزه بیماری‌های زئونوز و قابل‌انتقال بین انسان و دام حوزه بسیار مهمی است.

او گفت: امروز عامه مردم متوجه شدند یک بیماری ویروسی خطرناک یعنی یک پاندمی جهانی و چه بسا بیماری‌های زئونوز حائز اهمیت است.

موحدی بیان کرد: زمانی که تمامی ما دل‌نگران کمبود ماسک، مواد ضدعفونی و روپوش‌های بیمارستانی و تخت‌های آی‌سی‌یو بودیم، هیچ‌کس نگران تأمین مواد پروتئینی نبود زیرا با تلاش جهادی عوامل مرتبط، هیچ مشکل و کمبودی در این بخش ایجاد نشد.

او ضمن تقدیر از زحمات تولیدکنندگان بخش دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی گفت: در زمان حاضر در استان اصفهان بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن شیر تولید می‌شود که به‌اندازه ۱۴ استان کشور است و این در حالی است که هیچ توجهی به نخبگان این صنعت نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مسئولان کشوری رشد اقتصادی کشور را مدیون بخش کشاورزی می‌دانند، تصریح کرد: اما متأسفانه تسهیلات بانکی به آن‌ها داده نمی‌شود ازاین‌رو باید توجه بیشتری به بخش کشاورزی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان نیز در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و نخستین نمایشگاه استان در سال جاری پس از شیوع ویروس کرونا افتتاح شده است.

علی یارمحمدیان افزود: امیدواریم این نمایشگاه نقطه آغازی برای رویدادهای تجاری استان بوده و بتواند رونق اقتصادی را به صنایع مختلف و شهر اصفهان بازگرداند.

او تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۱۰ شرکت تولید در زمینه‌های مختلف صنعت دام، طیور و دامپزشکی از ۱۰ استان اصفهان، قزوین، تهران، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، مازندران، البرز و قم در بیش از هشت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور دارند.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی استان اصفهان از سوم تا ششم تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپاست.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا