گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۸۵ درصد اقتصاد مردم تایباد بر پایه کشاورزی و دامپروری است

فرماندار تایباد گفت: در شهرستانی که بالغ بر ۸۵ درصد اقتصاد مردم بر پایه کشاورزی و دامپروری است، باید یک مدیریت صحیح در این حوزه وجود داشته باشد تا با تبدیل آن از معیشتی به اقتصادی در رشد و توسعه اقتصاد شهرستان و نیز ایجاد اشتغال پایدار گام برداشت.

محسن سیاح در جلسه تکریم و معارفه رئیس تعاون روستایی تایباد که با حضور مدیرکل تعاون روستایی استان خراسان رضوی امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آب و خاک دو منبع طبیعی بسیار حائز اهمیت هستند که نیازمند مدیریت صحیح برای بهره‌وری بهتر می‌باشند، شهرستان تایباد با توجه به شرایط اقلیمی و نبود کارخانه‌های صنعتی باید بسترهای مناسبی برای توسعه کشاورزی و دامپروری را دارا باشد.

وی در ادامه افزود: شرایط اقلیمی و مرزی این شهرستان به گونه‌ای است که با اندک بارندگی، آب‌های روان به صورت سیلاب جاری شده و بیشتر آن از طریق آب‌راه‌های مرزی از کشور خارج می‌شوند و به همراه آن لایه‌ای از خاک حاصلخیز را نیز خارج می‌کند؛ آب و خاک به درستی مدیریت نشده و همین موضوع خسارت‌های سنگینی به حوزه کشاورزی در شهرستان وارد کرده است هر چند طی یک سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده اقداماتی در راستای جلوگیری از خسارت‌های این چنینی صورت گرفته است.

سیاح مطرح کرد: تایباد با وجود ظرفیت‌های متعددی که در حوزه مشاغل بانوان دارد، نیازمند تعاونی ویژه زنان است همچنین باید با یک مدیریت و برنامه‌ریزی تمام روستاها را مجهز به تعاونی روستایی کرد تا به این وسیله روستاییان نیازهای خود را در منطقه سکونت خود، مرتفع کنند و مجبور به تردد در شهرها نباشند این اقدام علاوه بر هدر دادن زمان هزینه در بردارد.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاونی روستایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۶۹۲ تشکل در خراسان رضوی و تعداد ۹۰۰ فروشگاه تعاونی مصرف و سوخت در روستاها داریم که هدایت و نظارت انجام می‌شود و با این اوصاف هیچ روستایی در استان وجود ندارد که تعاونی یا شرکت‌های وابسته نداشته باشد.

ایرج ناصری مقدم بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های فرماندار تایباد و ظرفیت و توانمندی‌های بانوان این شهرستان به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) مژده مجوز یک تعاونی زنان در این منطقه را به بانوان می‌دهیم.

در ادامه این مراسم از زحمات باقر خدادادی تقدیر شد و جواد اعتضادی به عنوان رئیس جدید اداره تعاون روستایی شهرستان از سوی مدیرکل منصوب شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا