گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گوگردپاشی در باغات پسته جهت مبارزه با آفت پسیل پسته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: در چند سال گذشته کشاورزان این منطقه برای مبارزه با پسیل پسته از گوگرد پاشی استفاده می‌کنند با توجه به رضایت ٩٨ درصدی کشاورزان شهرستان از گوگرد پاشی و نبود هر گونه تحقیقات علمی در این زمینه اقداماتی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی صورت گرفته است. .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس مهران با اشاره به نظارت محققین محترم پژوهشکده پسته و با توجه به وسعت کار و حجم گسترده گوگرد پاشی در باغات منطقه و مسایل و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد گفت: اجرای ۳ طرح تحقیقاتی کاربردی با موضوع مصرف گوگرد در باغات پسته با همکاری کشاورزان، بررسی های آزمایشگاهی از جمله درجه خلوص، EC، PH چندین نمونه گوگرد و تهیه ۱۳۰ عدد پرسشنامه و بررسی میزان رضایتمندی کشاورزان از گوگردپاشی در باغات پسته انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بازدید های میدانی و اطلاع رسانی ترویجی به تعداد ۲۰۰ نفر از کشاورزان شهرستان به صورت مجازی در مورد مزایای استفاده از گوگرد جهت کنترل پسیل پسته در مقایسه با سموم شیمیایی و  بررسی نتایج طرح های کاربردی دزهای مختلف گوگرد و اختلاط گوگرد با پودر کائولن در باغات دهنو و رسول آباد شهرستان با همکاری کشاورزان  از اولیت های فعالیت واحد حفظ نباتات شهرستان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا