گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید محصولات جنبی تیلاپیا دستاوردی مهم در حوزه آبزیان

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: حدود ۶۰ درصد ماهی تیلاپیا ضایعات است که محصولاتی نظیر چرم، ژلاتین و پودر‌های حاوی پروتئین از ان استحصال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حاشیه بازدید از فعالیت‌های مرکز تحقیقات ملی ابزیان اب‌های شور بافق گفت: تولید محصولات جنبی ماهی تیلاپیا یکی از دستاورد‌های مهمی است که افزایش تولید و اشتغال را به همراه دارد.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد ماهی تیلاپیا فیله است، افزود:حدود ۶۰ درصد ماهی تیلاپیا ضایعات است که محصولاتی نظیر چرم، ژلاتین و پودر‌های حاوی پروتئین از ان استحصال می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را تنوع بخشی تولید ابزیان بر اساس شرایط اقلیمی کشور بیان کرد و گفت: در این راستا مرکز تحقیقات ملی ابزیان اب‌های شور بافق توانسته بیوتکنیک مولد سازی و تکثیر تیلاپیا را به سرانجام برساند.

بهمنی همچنین با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی تیلاپیا باید با رعایت مسائل زیست محیطی صورت بگیرد، تصریح کرد: پرورش و تکثیر این ماهی برای استان‌هایی که مجوز ندارند توصیه نمی‌شود چرا که  مشکلات زیست محیطی و اقتصادی را به بار می آورد.

او ادامه داد: در استان یزد به عنوان یکی از پنج استان مجوز دار پرورش ماهی تیلاپیا در کشور، میتوانیم شاهد ایجاد پایلوت پکیج تیلاپیا باشیم.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در پایان تصریح کرد: با حمایت مسئولان نقشه راهی تدوین شود تا در آینده پرورش دهندگان وسرمایه گذارانی که امروز این کار را شروع کرده اند با یک رقابت اقتصادی غیر معمول مواجه نشوند و مشکلی در بحث سرمایه گذاری پیش نیاید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا