گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برآورد تولید ۲۱۲ هزار و ۷۱۸ تن انگور در تاکستان‌های زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، در سال‌جاری ۲۱۲ هزار و ۷۱۸ تن از مزارع تاکستان‌های استان برداشت شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سطح بارور کشت انگور در استان زنجان، اظهار کرد: سطح بارور کشت انگور در استان حدود ۱۵ هزار و ۹۵۹ هکتار و سطح غیربارور کشت انگور در زنجان ۷۸۴ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه انگور یکی از محصولات مهم و موثر است، افزود: برآورد تولید انگور در سال‌جاری ۲۱۲ هزار و ۷۱۸ تن از مزارع تاکستان‌های استان زنجان برداشت شود.

این مسئول تصریح کرد: تعداد بهره‌برداری محصول انگور در استان زنجان ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و تعداد چهار کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان زنجان دایر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: نبود بازار تخصصی انگور و کشمش، سنتی بودن برداشت و خشک کردن انگور توسط کشاورزان که سبب افزایش افت، ناخالصی و کاهش قیمت می‌شود از جمله مهم‌ترین مشکلات و مسائل تولید کشمش در استان زنجان است.

وی در رابطه با سایر مشکلات تولید کشمش در استان زنجان، خاطرنشان کرد: نوسان شدید قیمتی متناسب با شرایط بازار جهانی، خرد بودن تاکستان‌ها و کمبود منابع ارزان برای ایستاده کردن باغات یکی از مشکلات تولید کشمش در استان این حوزه است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا