گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

دره ارغوان؛ بهشت رنگ‌ها در خراسان شمالی

هر ساله همزمان با فرارسیدن فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه جنگل‌های بزداغی واقع در شهرستان مانه و سملقان به اوج زیبایی خود می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، درختچه‌های بی نظیر ارغوان در دره‌ای سرسبز از این جنگل به مساحت ۳۵۰ هکتار واقع شده است که زیبایی این منطقه را با فرارسیدن بهار دوچندان می‌کند.

هرساله در اردیبهشت ماه، این دره به اوج زیبایی رنگ‌ها در طبیعت تبدیل می‌شود و ارغوان‌های این دره و طبیعت بکر، زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشد.

ارغوان درختچه‌ای از خانواده پروانه آسا و از مشخصات بارز آن این است که این درخت در اول بهار می‌روید و دارای گل‌های نیام که از مشخصه این تیره‌است می‌باشد و گل‌های آن زودتر از برگ‌های آن در می‌آید و دارای شاخه‌های متقابل است. بلندی آن گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما بیشتر به صورت درختچه است.

برگ‌های ارغوان به شکل قلب، بدون کرک و دارای کناره‌های صاف است، گل‌های صورتی رنگ این درخت در اوایل بهار، در گروه‌های سه تا شش تایی، روی شاخه‌ها و حتی روی ساقه اصلی، پیش از رشد برگ‌ها پدید می‌آیند و، چون عده آن‌ها بسیار زیاد است، منظره زیبایی به درخت می‌دهد و این دره را تبدیل به عروس جنگل بزداغی می‌کند.

گل‌های ارغوان همراه با گونه‌های دیگر همچون تنگراس، بادامشک و پسته وحشی و ارس در این منطقه رشد می‌کند.

گفتنی است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به منظور حفظ این گونه ارزشمند درختان ارغوان این منطقه را به عنوان ذخیره گاه معرفی کرده است تا از وجود هر خطری در امان باشند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا