گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استفاده از استخرهای تنظیمی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی

یکی از راهکارهای تأمین آب در مناطق دارای آب و هوای خشک برای آبیاری کشاورزی استفاده از استخرهای تنظیمی است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر دفتر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از راهکارهای تأمین آب در مناطق دارای آب و هوای خشک برای آبیاری کشاورزی استفاده از استخرهای تنظیمی است، از این رو در استان اصفهان تاکنون ۱۲۳ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده است.

مجید امینی با اشاره به افزایش حوادث غرق شدگی افراد به ویژه کودکان و نوجوان در استخرهای کشاورزی اظهار کرد: ۹۹ درصد تلفات جانی در استخرهای با عایق ژئوممبران و در تابستان‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه استخرهای کشاورزی با توجه به نوع استفاده در چهار نوع ژئوممبران، بتنی، آجری، سنگی و سیمانی ساخته می‌شوند، افزود: استخرهای ژئوممبران به رغم مشکلاتی که به وجود می‌آورند مورد استفاده کشاورزان است؛ نصب آسان و فوری، هزینه کمتر نصب، آب بندی صد در صد، کارایی طولانی مدت و نچسبیدن جلبک از جمله دلایل استفاده از استخرهای ژئوممبران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های تأمین آب در مناطق دارای آب و هوای خشک استفاده از استخرهای تنظیمی برای آبیاری کشاورزان است، از این رو در استان اصفهان تاکنون ۱۲۳ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۳۰ استخر تحت فشار در استان وجود دارد، اضافه کرد: متوسط اجرای هر طرح آبیاری ۱۰۰ هکتار است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به نظارت سازمان جهاد کشاورزی بر افرادی که از سیستم نوین آبیاری استفاده می‌کنند، گفت: هنگامی که یک استخر ساخته می‌شود باید در فاصله یک و نیم متری آن فنس کشی و تابلوی شنا ممنوع نصب شود، همچنین استفاده از نردبان‌های شناور و طناب در استخرها ضروری است اما برخی افراد بدون رعایت موارد ایمنی به ساخت استخر اقدام می‌کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا