گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نطنز، قطب صنعت نوغانداری در استان اصفهان

صنعت نوغانداری یک صنعت اشتغالزا است به طوری که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، علی دهقانی مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان نطنز به عنوان قطب اصلی صنعت نوغانداری در استان اصفهان شناخته می‌شود و پیش بینی می‌شود از واحد‌های نوغانداری این شهرستان ۲۵ هزار تخم نوغان کرم ابریشم اماده توزیع باشد که هرجعبه نوغان کرم ابریشم به ۷۰۰ کیلو گرم برگ توت نیاز دارد.

او افزود:استان اصفهان به عنوان ۴ مین استان پیشرو در حوزه صنعت نوغانداری بعد از استان‌های گیلان، مازندران و مشهد در کشور محسوب می‌شود و تاکنون تسهیلات لازم برای تامین مواد اولیه واحد‌های نوغانداری در استان از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:باید توجه داشت که مهم‌ترین نیاز اساسی واحد‌های نوغانداری در استان برگ توت است که می‌توان با استفاده از این شبکه‌ی مدیریتی در راستای کنترل توزیع برگ توت در این واحد‌های مورد نظر بهره برد.

دهقانی اضافه کرد: همچنین از سال‌های گذشته تاکنون وزارت جهادکشاورزی برای جلوگیری از کمبود در حوزه برگ توت واحد‌های نوغانداری سطح کشور یک طرحی را مبنی بر توزیع نهال‌های توت به کشاورزان و افرادمشغول در این صنعت اجرایی کرده است که در حال حاضر این طرح با موفقیت در استان اصفهان انجام شده و تاثیر بسزایی در کاهش کمبودات و مشکلات این حوزه ایفا کرده است.

او یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم در بحث توزیع نهال توت توزیع بیش از ۱۰ هزار نهال توت رایگان را در بین افراد متقاضی در این صنعت اجرایی کنیم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود:باید توجه داشت که کشت نهال توت می‌تواند تا ۳۵ سال در بحث نوغانداری مورد استفاده واقع بشود.در تلاش هستیم تا با ایجاد یک توتستان نگرانی‌ها در مورد کمبود برگ توت را در این حوزه کاهش دهیم.

او گفت:صنعت نوغانداری یک صنعت اشتغالزا است به طوری که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

دهقانی افزود:همچنین این صنعت یک صنعت با سرمایه اندک، اما سود فراوان است و از مزایای بسیاز خوب ان به وجوداوردن اشتغال خانگی در جامعه است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا