گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رها سازی زنبور تریکوگراما در ۱۵۰ هکتار از شالیزارهای محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از اولین مرحله رها سازی زنبور تریکوگراما از نسل اول در 150 هکتار از شالیزاری های این ‌شهرستان خبر داد.‌

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، احمد صادقی با اشاره به مصرف سموم پرخطر و اثرات سوء و زیانبار آن بر روی محیط زیست، اظهار کرد:  ایجاد مقاومت حشرات به حشره کش ها، طغیان مجدد آفات و مرگ ومیر حشرات مفید مبارزه بیولوژیک و استفاده از مواد بیولوژیکی در کنترل آفات و بیماریها اهمیت و جایگاه خاصی پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رهاسازی با توجه به نتایج تله های نوری و بازدید و نمونه برداری از مزارع است، افزود: در نسل اول مرحله اول در زمان ۵۰ درصد شفیرگی آفت و مرحله دوم  ۷ تا ۱۰ روز پس از رهاسازی اول است.

وی بیان کرد: مبارزه بیولوِژیک با آفات و بیماری های مزارع برنج، مرحله اول رهاسازی زنبور تریکوگراما از نسل اول برای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج در این شهرستان در ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری در سه مرکز جهاد کشاورزی انجام شد.

 صادقی تصریح کرد: زمان مناسب برای مبارزه بیولوژیک یا  غیر شیمیایی با آفات در شالیزاری باید قبلاً  با بررسی های بعمل آمده و با توجه به عدم تطابق بیولوژی آفت با فنولوژی گیاه تعیین شود.

 وی گفت: کارتهای نصب شده در هر هکتار به تعداد ۱۰۰ عدد براساس نمونه برداری ها و بررسی تله های شکار پروانه و تعیین زمان با اطلاع رسانی به کشاورزان اجرا شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا