گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از بین رفتن ۷۰۰۰ هکتار گل و گیاه زینتی به دلیل کرونا

رییس نظام صنفی کشاورزی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا باعث شده بیش از ۷۰۰۰ هکتار گل و گیاه زینتی از بین برود و شغل بیش از ۱۵۰ هزار نفر به خطر بیفتد.

محمدشفیع ملک زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم شاید بیش از ۱۵۰ هزار نفر از تولیدکنندگان گل و گیاه زینتی به دلیل کرونا شغلشان به مخاطره افتاده است، اظهار کرد: عمده فروش گل و گیاه در نوروز بود که آن هم به دلیل شیوع این ویروس روی دست تولید کنندگان ماند و بیش از ۷۰۰۰ هکتار از گل و گیاه زینتی از بین رفت.

وی ادامه داد: عمده تولید گلهای زینتی در استانهای تهران، مرکزی، مازندران، گیلان، خوزستان و فارس بود که متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان در این استانها اکنون بیکار شده‌اند.

به گفته وی حتی تقاضا برای سبزی و صیفی نیز نیز کاهش یافته و این محصولات روی دست تولیدکنندگانشان مانده است.

رییس نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: در آخرین جلسات هیات دولت در سال ۱۳۹۸ متاسفانه بخش کشاورزی که مهمترین بخش کشور است فراموش شد و در هیچ بخشنامه هیات دولت به بخش کشاورزی اشاره نشد. ما نیز مکاتباتی با بخشهای مختلف داشتیم و به مصوبات دولت نیز اعتراض کردیم که چرا بخش گسترده کشاورزی مغفول مانده است.

ملک زاده در ادامه به مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت: متاسفانه ضعف بزرگی در صنایع تبدیلی، تکمیلی، انبارها و سردخانه‌ها داریم. از طرفی با بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا و تحریم ها صادرات با مشکلاتی همراه شده و برخی کشورها محصولات کشاورزی ما را خریداری نمی کنند. در حقیقت شاید بتوان گفت تنها راه برون رفت از این شرایط فراهم کردن زمینه صادرات است. البته باید در کنار آن به تنظیم بازار نیز توجه بسیاری شود و دیگر اینکه دولت می‌تواند در این برهه بودجه ای برای خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان و سپس توزیع آن در بین اقشار کم درآمد اختصاص دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا