گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت گلرنگ در بخش گلباف شهرستان کرمان

در بخش گلباف گلرنگ دارای متوسط عملکرد 750 کیلوگرم دانه و 50 کیلوگرم گل است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: کاشت این محصول به صورت پاییزه از اوایل مهر ماه تا اوایل اذرماه در روستاهای کشیت و نسک که از جمله مناطق عمده کشت گلرنگ در بخش گلباف محسوب می شوند،صورت گرفته که مراحل برداشت از سطح ۲۵ هکتار مزارع بخش گلباف از  اواخر اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی  پیش بینی کرد در سال زراعی جاری میزان تولید این محصول در شهرستان حدود ۱۷۵ تن با متوسط عملکرد ۱۰۰۰کیلوگرم در هکتار باشدولی در در بخش گلباف گلرنگ دارای متوسط عملکرد ۷۵۰ کیلوگرم دانه و ۵۰ کیلوگرم گل است.

گلرنگ یا گل خشت گیاه زراعی و یکساله محسوب می شود که با توجه به مقاومت به خشکی، شوری و دوره رشد کوتاه می تواند در اکثر زمین های زراعی به عنوان کشت جایگزین در طرح تغییر الگوی کشت و برنامه تناوب زراعی جهت مقابله با خشکسالی مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه استراتژیک با هدف استحصال روغن در صنایع روغن کشی مورد توجه قرار دارد و گل آن نیز در صنایع رنگرزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد. کل سطح زیر کشت گلرنگ در سطح شهرستان ۱۷۵ هکتار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا