گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شهرستان تبریز رتبه اول کشت کلزا را در استان دارد

مدیر جهادکشاورزی تبریز با بیان این‌که شهرستان تبریز با کشت دو هزار و ۶۰۰ هکتار کلزا در رتبه اول استان قرار دارد، گفت: تاکنون در ۱۲۱۰ هکتار از زمین‌های کلزا و ۱۹۲۰ هکتار از زمین‌های گندم، عملیات مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ اجرا شده است.

فرامرز افشانی در بازدید از زمین‌های زراعی بخش خسروشاه، اظهار کرد: در شهرستان تبریز حدود ۴۴هزار هکتار باغ وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار آن دیمی و ۲۲ هزار هکتار آن آبی است.

وی افزود: با کشت حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و کشت چهار هزار هکتار گندم دیمی، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است؛ همچنین از کودهای پاک بهاره حدود ۶۵۰ تن کودهای نیتراته و فسفاته بین کشاورزان توزیع شده و همچنان ادامه دارد.

افشانی اضافه کرد: در راستای پیگیری‌های انجام شده، از هفتم فروردین ماه سردهنه و دریچه‌ها باز شده و کشاورزان به ترتیب شروع به آبیاری کرده‌اند.

وی در رابطه با شرایط به وجود آمده در پی شیوع کرونا و تشکیل نشدن کلاس برای کشاورزان و انجام هماهنگی، بیان کرد: جهاد کشاورزی در تولیدات گیاهی بخش کشاورزی و کار خود وقفه ایجاد نکرده و با روش‌های مختلفی چون پیام رسانی اطلاعیه‌های فنی و استفاده از بلندگو در روستاها، کشاورزان را راهنمایی کرده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی تبریز، وی افزود: روش‌های مبارزه با علف‌های هرز و دریافت کودها نیز توضیح داده شده و امکان دریافت کود و دستورالعمل‌ها به صورت تلفنی و اینترنتی فراهم شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا