گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای درکش با انواع گونه گیاهان دارویی

رویش گیاهان دارویی روستای درکش در فصل بهار همچون آویشن، کاکوتی و گون موجب می شود تا تعداد زیادی از افراد ساکن در این استان برای جمع آوری این گیاهان به کوه، تپه، جنگل و مراتع این منطقه سفر کنند.

روستای درکش در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی آشخانه مرکز شهرستان مانه سملقان در استان خراسان شمالی با زیبایی بسیار و جاذبه‌ فراوان قرار گرفته است.

علت نام گذاری این روستا، قرار گرفتن در طول دره، یا همان دره کش است که اینگونه نام گرفته است. زبان مردم روستای درکش کردیمانجی و مذهب آنها شیعه می باشد.

این روستا دارای طبيعتی جنگلی و كوهستانی با چشمه‌سارهای بسيار و تنها جنگل بلوط منطقه شرق كشور با باغ‌های ميوه متنوع و فراوان،انواع گياهان دارويی، حيات وحش منحصر به فرد، آثار و تپه‌های تاريخی متعدد و محيط زيبا و فرح‌بخش است و همه ساله عده زیادی از دوستداران طبيعت از شهرها و روستاهای اطراف به این مکان سفر می‌كنند.  گیاه شناسان تاکنون در این روستا ۳۸۰ گونه گیاه دارویی شناخته اند که ۷۹ گونه از آنها بسیارکمیاب هستند، علاوه بر این تنها جنگل بلوط منطقه شرق کشور نیز در این روستاقرار گرفته و زیستگاه مرال (گوزن قرمز) نیز می باشد. رویش گیاهان دارویی در فصل بهار همچون آویشن، کاکوتی و گون موجب می شود تا تعداد زیادی از افراد ساکن در این استان برای جمع آوری این گیاهان به کوه، تپه، جنگل و مراتع این منطقه سفر کنند.

وجود آبشارها و رودخانه‌ها از ديگر جاذبه‌های كم نظير این منطقه محسوب می‌شود و تنها جنگل بلوط شرق كشور در اطراف این روستا قرار دارد.

وجود آثار تاریخی با ارزش چون «قزلر قلعه» و سردابه های زیبا و همچنین ارتفاعات و کوه‌های مرتفع و نیز سرچشمه‌های پر آب و درختان جنگلی مناطقی چون آبشار کنگره زو، چشمه جنگلی ییلاق، چشمه گلزار و سرچشمه سردار، دره سرسبز کندریزو، دره حلقه با چشمه‌ها و آبشارها و جنگل‌های انبوه، مناطق ییلاقی بسیار زیبا و سرسبز با پوشش جنگلی در نواحی گولک، نرگسلو، کش گربه و تیغ بل از مهمترین دیدنی‌های این روستا به شمار می‌رود.

از گونه های جانوری این روستا می توان به مرال ( گوزن قرمز )، قوچ ، میش، گرگ، پلنگ، خرس، خوک، عقاب، شاهین، کرکس وکبک اشاره کرد.

 برج تاریخی سبزعلی خان قراچورلو و تپه های متعدد باستانی که اطراف روستا را فرا گرفته اند، نشان از قدمت و اصالت این روستای همه چیز تمام دارند.

مردم روستای درکش زندگی خود را با کشاورزی، باغداری و دامداری تامین می کنند.

از محصولات آنها می توان به گندم ، یونجه ، جو، چغندر قند ، و ذرت و از محصولات باغی به گردو،انگور، سیب و هلو اشاره کرد.

بيشتر بخوانيد:

روستای فورگ دارای قلعه بسیار زیبا
جلوه‌نمایی لاله‌های واژگون در دشت‌های خراسان شمالی
خور روستای تاریخی خراسان جنوبی

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا