گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاهش ۵۰ درصدی قیمت قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد بین استانی، اکنون قیمت قارچ دکمه‌ای در استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی ، قیمت هرکیلوگرم محصول قارچ دکمه‌ای  تولیدی در استان را ۱۲۰ هزار ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار، قیمت هر کیلوگرم از این محصول به ۶۰ هزار ریال رسید، که پایین‌تر از قیمت تمام شده تولید است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان ارسال می‌شود، که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کاهش حمل و نقل، بخش عمده‌ای از محصول قارچ تولیدی استان روی دست تولیدکنندگان مانده است.

شیرانی، به تولید بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول قارچ دکمه‌ای در این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این استان رتبه پنجم تولید این محصول در کشور را دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان افزود:با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری بیش از ۲۰۰ تن محصول قارچ به تولیدات این استان افزوده خواهد شد که تولید این محصول در استان  با توجه شرایط آب و هوایی، از ظرفیت بالای برخوردار است.

وی، میزان اشتغال در زمینه تولید قارچ استان را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۵۰ نفر نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را ازسیاست‌های وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد تولید خانگی در خصوص تولید قارچ دکمه‌ای فعال است.
شیرانی افزود: روستای ‘قلعه ممکا’ چهارمحال و بختیاری به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهمترین مراکز تولید قارچ استان است.
به گفته وی، با فعال‌سازی ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری در دولت تدبیر و امید، افزون بر یکهزار تن قارچ دکمه‌ای تولیدی استان به صورت خانگی تولید شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا