گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تصویب خرید حمایتی شیر خام مازاد دامداران توسط سازمان تعاون روستایی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت وجود شیر خام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام می‌­کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضائی در رابطه با جذب مازاد شیر دامداران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در این ایام برای خرید و مصرف شیر به وجود آمد، با پیگیری های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار، روز گذشته خرید حمایتی شیر خام مازاد از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی تصویب شد.

وی افزود: براساس این مصوبه در صورت وجود شیر خام مازاد در سطح مناطق مختلف کشور، تعاون روستایی نسبت به خرید این شیر از دامداران با قیمت مصوب تنظیم بازار اقدام ­کند تا از التهاب در بازار جلوگیری شده و ضرر و زیان دامداران کاهش یابد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از معاونین امور دام استان ها و سازمان های جهاد کشاورزی استانی خواسته شده تا دامدارانی که نمی‌توانند  شیر تولیدی خود را به کارخانجات لبنی تحویل و با مشکل فروش شیر مازاد شیرخام روبرو هستند، را برآورد و از طریق سازمان تعاون روستایی برای جذب شیر پیگیری و اقدام نمایند تا در اسرع شیر مازاد از دامداران خریداری شود.

وی در خصوص صادرات ۱۰ هزار تن شیر خشک مازاد گفت:  خوشبختانه کار جمع بندی و سهمیه صادراتی شیر خشک دپو شده در استانها و صنایع شیر خشک و لبنی با همکاری تشکلهای مختلف به سرعت نهایی شده و به وزارت صمت برای پیگیری و اقدام، ارسال شده و به مبادی گمرک ابلاغ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اولین محموله صادراتی شیرخشک قبل از پایان سال عملیاتی شود و  با مساعدت وزارت صمت، در صورت تحقق صادرات اولین محموله، محموله بعدی در اولین فرصت پیگیری و نهایی شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا