گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

هواشناسی زهک رتبه نخست ایستگاه های کشاورزی کشور را کسب کرد

معاون فنی و شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی زهک رتبه نخست ارزیابی کمی و کیفی مراکز تحقیقات کشاورزی سازمان هواشناسی کشور قرار گرفت

به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محمود دیانتی اظهار داشت: در ارزیابی ماه فوریه ۲۰۲۰ سازمان هواشناسی کشور، ایستگاه هواشناسی کشاورزی شهرستان زهک به همراه تعدادی از ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی کشور با کسب ۱۰۰ درصد امتیاز این بخش به صورت مشترک در رتبه‌های نخست قرار گرفتند.

وی افزود: سازمان هواشناسی کشور به صورت ماهانه فعالیت ۳۸ مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی کشور را از طریق شاخص های کمی و کیفی ارزیابی می‌کند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی استان ادامه داد: ثبت اطلاعات روزانه در پایگاه ( agromet)، تولید محصولات هواشناسی کشاورزی و ارسال گزارشات روزانه بخشی از شاخص های این ارزیابی است.

دیانتی با بیان اینکه هواشناسی کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت تولید غذا در کشور دارد، افزود: هواشناسی کشاورزی از مراکز مهم سازمان هواشناسی کشور است که با تولید محصولات مختلف، مشارکت زیادی در تأمین امنیت تولید غذا و افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه هواشناسی زهک در سال ۱۳۷۳ با تمرکز بر بخش کشاورزی و ارائه خدمات به این بخش در یکی از قطب‌های کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان تأسیس شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا