گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

روستای سراخیه ونیز ایران

روستای سراخیه دقیقا در دل تالاب شادگان قرار دارد. تالاب بین‌المللی شادگان به‌عنوان یک تالاب مهم بین‌المللی شناخته شده است که تنوع زیستی غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد.

روستای سراخیه در شهرستان شادگان و نزدیک به اهواز و آبادان در استان خوزستان قرار گرفته و همچون دیگر شهرهای جنوبی ایران از اواسط مهرماه تا اواسط اسفندماه، مطبوع‌ترین آب و هوای خود را تجربه می‌کند. در واقع این روستا ۱۱۰ کیلومتر از اهواز و ۶۳ کیلومتراز خرمشهر فاصله دارد. اصلی ترین مسیر دسترسی روستای صراخیه و تالاب شادگان از شهر اهواز است. می‌توانید به شهر اهواز بروید و از آنجا به سمت آبادان حرکت کنید تا به منطقه دارخوین برسید. زمانی که در حال خروج از دارخوین هستید. جاده‌ای می‌بینید که شما را به سمت شهر شادگان می‌برد. از شادگان تا روستای صراخیه راهی نیست.

روستای سراخیه دقیقا در دل تالاب شادگان قرار دارد. تالاب بین‌المللی شادگان به‌عنوان یک تالاب مهم بین‌المللی شناخته شده است که تنوع زیستی غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. بزرگ‌ترین تامین‌کننده آب این تالاب رودخانه‌ای با نام «جراحی» و نهر «بحره» است.

مهم ترین جاذبه این روستا، قایق‌سواری در تالاب شادگان و گذر از میان روستاست. اهالی روستا شما را سوار بر قایق‌های‌شان می‌کنند و کل روستا و اطراف تالاب را به شما نشان می‌دهند. ایستگاه سوارشدن به قایق‌ها در قسمت شرقی شاخه غربی روستا قرار دارد. در میان آب با آلاچیق‌هایی مواجه می‌شوید که برای استراحت گردشگران ساخته شده‌اند و غذا و نان محلی سرو می‌کنند.

با قایق‌سواری در تالاب می‌توانید به دو روستای کوچک دیگر در اطراف صراخیه، به نام‌های حدبه و خروسیه (خروسی) نیز سری بزنید.

یکی از مشاغل روستاییان، ماهیگیری است و اگر اهل این تفریح باشید می‌توانید آن را در صراخیه تجربه کنید. انواع ماهیان مانند بنی، شیرید، حمری، شانک، ماهی های پرورشی و … در تالاب شادگان یافت می‌شوند. مردم این منطقه علاوه بر اجاره قایق به گردشگران از صنایع دستی ساخته شده از برگ درختان نخل نیز کسب درآمد می‌کنند. همچنین تعدادی خانه که با نخل خرما ساخته شده و کپر نام دارد در وسط تالاب و در نزدیکی روستا قرار گرفته به مسافران اجاره داده می‌شود. عبابافی و جاجیم‌بافی از صنایع دستی روستای صراخیه است که از بافت حصیر، سبد و امثال آن تشکیل شده و از برگ درخت خرما یا نی‌های تالا‌ب شادگان در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

حیواناتی در اطراف این تالاب زندگی می‌کنند که ممکن است در حین گشت‌ وگذار چشمتان به آن‌ها بخورد. عقاب تالابی خالدار، عقاب دریایی دم سفید، اردک سرسفید، اردک مرمری، عروس غاز، اکراس آفریقایی و پلیکان پاخاکستری از این قبیل حیوانات هستند.

بازارچه صراخیه که انواع محصولات محلی از جمله ماهی تازه در آن به فروش می‌رسد و می‌توانید سوغاتی هم از آن تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

روستای رباط باغملک تفرجگاه زیبای خوزستان

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا