استارتاپ گیلیمو در حوزه صنایع دستی و هنری و محصولات روستایی فعالیت خودش رو از آبان سال ۱۳۹۷ شروع کرد.
این استارتاپ تلاش میکنه تا با ایجاد بازار برای محصولات تولیدی توسط هنرمندان استان اردبیل و همینطور طراحی محصولات جدید، بیش از پیش صنایع دستی و هنری رو کاربردی تر و وارد زندگی روزمره مردم کنه.
گیلیمو محصولاتی مثل گلیم، پاپیه ماشه، سفال خاکستری آذربایجان و چرم و … رو تو سایتش برای فروش به سراسر کشور بارگزاری کرده و همینطور سفارش های اختصاصی هم دریافت میکنه. داستان گیلیمو باحال و جذابه و میتونید از طریق لینک زیر این داستان رو مطالعه کنید: داستان گیلیمو
همینطور با بنیانگذار گیلیمو تو هفته نامه ی استارتاپی شنبه مصاحبه شده : گیلیمو به سلیقه مشتری گلیم میبافد
و این استارتاپ بعنوان استارتاپ برتر جایزه فیروزهوزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه کالای فرهنگی و استارتاپ برتر کارآفرینی اجتماعی از سوی وزارت کشور انتخاب شده و در پارک علم و فناوری استان اردبیل مستقر است.
یک ضربالمثل انگلیسی هست که میگوید وقتی نمیدانید به کجا میروید احتمالا به جایی میروید که نمیخواهید، استارت آپها ابتدا این جمله را برای خودشان حل میکنند. وقتی میبینیم که استارتآپها رشد میکنند و حتی اگر شکست میخورند پیروزاند به این خاطر است که هم تولیدکننده، هم پرورش دهنده و هم توسعه دهنده خودشان هستند. حلقه مفقوده فعالیتها در کشور فرهنگ است باید بتوانیم همین عنوان فناوریهای فرهنگی را در کشور جا بیندازیم. صنایع دستی ما هالیوود ایرانی هستند چرا که اگر به آنها بنگریم چیزی جز رنگ و شادابی نمیبینیم. متاسفانه اکنون به ورطه فراموشی و فنا رفته است.