ازار سفال از قدیم با چالش هایی رو به رو بوده. بسته بندی، ارسال، تضمین های لازم، تشخیص کیفیت، اعتماد بین فروشنده و خریدار، زمان، گستردگی محصولات و… بخشی از این چالش هاست که در نگاه اول مانع به حساب می آیند. این در حالی است که بسیاری از آن ها می توانند فرصتی برای رشد باشند.رویکرد جدیدی که در تلاش است از چالش های این بازار، فرصت بسازد، “شهر سفال” نام دارد.
ایجاد یک بازار آنلاین در گستره ی وب، با پوشش نیازهای خریداران عمده و خرده، نیاز اصلی این رویکرد بود. این نیاز در بهار ۹۲ با راه اندازی سایت shahresofal.com به پشتوانه ی ۳۰ سال تجربه در تولید و بیش از ۵۰۰ کارگاه و حدود ۱۰۰۰ هنرمند، برطرف گردید.امروز پس از گذشت مدت کمی از آغاز به کار این سایت، شاهد کمتر شدن نگرانی های مشتریان در خصوص خرید از لالجین هستیم.
ارائه ی با کیفیت ترین محصولات از بین نمونه های مشابه موجود در بازار همراه با تضمین های کافی، اهمیت دادن به بسته بندی، سرعت بالا در دسترسی به جدیدترین تولیدات، امکان ثبت سفارش عمده بصورت آنلاین، در کنار تحویل سفارشات در موعد مقرر، بخشی از ماموریت های کاری تیم شهر سفال است که به توسعه ی صنعت سفال و کمک به کسب و کار تولید کنندگان و خریداران عمده، می انجامد.
مدلی که در شهر سفال دنبال می کنیم، کاهش هزینه های خریداران برای کمک به سود بیشتر آن ها در مرحله ی خرید است تا با پایین آمدن قیمت تمام شده ی محصول، فروش آن بالا برود.
روشن است فروش بالا تضمین کننده ی رونق بیشتر کارگاه های سفالگری و حیات این هنر هویت زاست.
ما در تلاش هستیم تا خانه های ایرانی سفال ایرانی را در تزیینات منزل و حتی مصارف روزمره(ظروف غذاخوری و…) جزء انتخاب هایشان قرار دهند تا علاوه بر لذت بردن از زیبایی این آثار، شاهد رشد و شکوفایی این هنر اصیل و بومی باشیم و با حمایت از تولید ملی به رونق اقتصاد داخلی و آبادانی کشور عزیزمان ایران کمک کنیم.
این آرمان جز با ایجاد رابطه ای دوسویه بین تولیدکننده و مصرف کننده و انتقال بی کم و کاست نظرات شان محقق نمی شود.