گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاگياه

گل لب از نادرترین گل جهان

گل لب «Psychotria Elata» در جنگل‌های استوایی قاره امریکا مانند کاستاریکا و کلمبیا یافت می‌شود. شباهت زیاد گلبرگ های این گل به لب انسان باعث معروفیتش شده است.

خاستگاه گل لب : آمریکای مرکزی و جنوبی ، کاستاریکا ، کلمبیا ،کاستاریکا ، پاناما

خانواده: Rubiaceae

نامهای دیگر گل لب: گل لبی ، گل بوس ، Hot Lips ، Hot Lips Plants ، Flower Lips ، Hooker’s Lips ، Mick Jagger’s Lips

این گیاه به دلیل گل های بوسه مانند آن به خصوص در اینترنت بسیار معروف است.گلهای قرمز خیره کننده آن قبل از رشد کامل به رنگ سفید می باشد و به تدریج به رنگ قرمز در می آیند. گل بوسه گیاهی رطوبت دوست می باشد ولی با آب و هوای معتدل نیز سازگار می باشد.

درجه حرارت مناسب برای پرورش گلهای آتشین حدود ℃۲۱ سانتیگراد می باشد. همچنین محل قرار گیری این گیاه باید دارای رطوبتی معادل %۶۰ و دور از نور غیر مستقیم خورشید باشد.

شرایط رشد و کشت گل لب

در شرایط طبیعی گل لب در خاکی مرغوب و مرطوب که بستر آنرا برگ درختان تشکیل می دهد رشد میکند. همچنین نور مورد نیاز آن نور غیر مستقیم خورشید است که بوسیله درختان از آن محافظت می شود. برای نگهداری و پرورش گل لبی در شرایط بیرون از طبیعت و یا گلخانه ای باید محیطی گرم با رطوبت بالا و محافظت شده از نور مستقیم خورشید را فراهم کرد.

از آنجا که اکثر خاکهای گلدانی موجود قابلیت زهکشی مناسب و نگهداری رطوبت را ندارند بهتر است قبل از کاشت از کمی ورمیکیولیت و پیت موس در مخلوط خاکی و بستر کشت خود استفاده کنید. درجه حرارت مناسب برای پرورش گلهای آتشین حدود ℃۲۱ سانتیگراد می باشد. همچنین محل قرار گیری این گیاه باید دارای رطوبتی معادل %۶۰ و دور از نور غیر مستقیم خورشید باشد.

علت منقرض شدن گل زیبای لب

متاسفانه این گیاه به علت جنگل زدایی کنترل نشده در کشورهای بومی خود در معرض انقراض است و نمونه کمیابی از گیاهان زینتی می باشد.

۰%

امتیاز کاربر: ۳.۸۲ ( ۳ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا