گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان شمال استان کرمان، به ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و ثابت نیاز دارند

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: بخش کشاورزی شمال استان کرمان به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و حدود ۸۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.

“عباس سعیدی” صبح امروز هفتم تیرماه در نشست مشترک مدیران عامل بانک کشاورزی کشور با مجمع نمایندگان استان کرمان و مدیران بخش کشاورزی استان با اشاره به تنش تغییرات اقلیمی و خسارات هنگفت آن به بخش  کشاورزی عنوان کرد: حدود ۲۱۲ هزار هکتار باغ پسته در شمال استان کرمان وجود دارد که در سال گذشته به ‌دلیل تغییرات اقلیمی میزان تولید پسته آن بسیار کاهش یافت همچنین آفات نیز به بخش کشاورزی خسارت زیادی وارد کرده به ‌طور مثال‌ زنجره خرما حسارات زیادی به نخلستان های استان وارد کرده است.

وی با اشاره به انباشت حدود ۱۰۰ هزار تن پسته از سال گذشته در انبارهای استان کرمان، تصریح کرد: کشاورزان به سرمایه درگردش نیاز دارند، به‌ طوری‌که پسته‌کاران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که در بحث صادرات محصولات نیاز به نقدینگی داریم، افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای صادرات پسته و خرمان استان کرمان نیاز است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه های جدید در سال‌جاری نیاز است ضمن آنکه به حدود ۶۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش برای گلخانه های در راستای تامین بذر و … نیاز است.

سعیدی به بخش دامداری شمال استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه به بخش دام در سال‌های اخیر اعتبار زیادی اختصاص داده نشده این در حالی است که برای تکمیل و احداث واحدهای دامی استان به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و نیاز است برای سرمایه در گردش دامداری‌های شمال استان ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یابد.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: بخش کشاورزی شمال استان کرمان به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و حدود ۸۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا