گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

احیای رشته‌های از یاد رفته صنایع دستی در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد که به واسطه ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، رشته‌های منسوخ شده یا رو به فراموشی صنایع دستی بازآفرینی و احیاء می‎شوند.

مصیب امیری در گفت‌وگو با ایسنا، تاثیرات ثبت جهانی شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی را بسیار فراگیر توصیف و اضافه کرد: یکی از این تاثیرات، افزایش شمار گردشگران داخلی و خارجی است.

امیری گفت: هم‌اینک ۲۰۰ صنعتگر صنایع دستی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که ۱۰ درصد از آنها مربوط به کلانشهر شیراز است.

او افزود: ایجاد کارگاه‌های آموزشی، نوآوری و خلاقیت و همچنین بازآفرینی رشته‌های منسوج شده یا رو به فراموشی صنایع دستی با جهانی شدن شهر شیراز در صنایع دستی، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با تصریح بر اینکه جهانی شدن یک شهر مانند شیراز نقش مهمی در افزایش گردشگر دارد، گفـت: ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت فروش صنایع دستی استان در دستور کار قرار می‎گیرد. در حال حاضر تنها در سرای مشیر، مهستان و شهرستان آباده بازاچه دائمی داریم و اگر شهرداری مساعدت کند، در سرای هنر نیز یک بازارچه دائمی راه‌اندازی خواهد شد.

امیری مجددا عنوان کرد: شیراز داشته‌های فرهنگی، گردشگری و …زیادی دارد و با توجه به زیرساخت‌های خوب گردشگری انتظار می‌رود شاهد افزایش گردشگر با ثبت جهانی این شهر در صنایع دستی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ رشته صنایع دستی با ۵۵ زیررشته آن در استان فارس فعال است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا