گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هامتفرقه

خواص اعجاب انگیز نشاسته

نشاسته برای سلامتی بدن انسان مفید است اما مانند هر ماده غذایی باید میزان مصرف آن مشخص باشد تا مشکلی برای بدن به وجود نیاورد .با ما همراه باشید تا با خواص نشاسته بیشتر آشنا شوید.

گندم، ذرت و سیب زمینی از جمله گیاهانی هستند که نشاسته فراوانی در آن ها وجود دارد. وقتی شما از گیاهان نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی، گندم یا ذرت تغذیه می‌کنید، نشاسته‌ای که در این گیاهان وجود دارد در بدن شما به قند تبدیل می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید از انرژی آن استفاده کنید. درست از همان لحظه‌ای که شما یک ماده غذایی سرشار از مواد نشاسته‌ای را داخل دهانتان قرار می‌دهید، با ترشح بزاق فرآیند تبدیل ماده نشاسته‌ای به ماده قندی آغاز می‌شود و با تجزیه نشاسته و تبدیل آن به قند، بدن می‌تواند از انرژی آزاد شده در نتیجه این فرآیند، انرژی مورد نیازش را تأمین کند. به همین سبب است که مواد گیاهی می‌تواند منبعی برای تأمین انرژی انسان‌ها و بسیاری از موجودات گیاه‌خوار باشد.

فواید و خواص نشاسته برای مو

خوردن نشاسته برای رشد و تقویت مو موثر است. امروزه روش های مختلفی برای تقویت، زیبایی و پر پشت کردن مو با استفاده از نشاسته صورت می گیرد که یکی از این روش ها، مخلوط کردن دو یا سه قاشق مربا خوری نشاسته همراه با یک لیوان آب خنک و قرار دادن آن روی حرارت است تا نشاسته پخته و آماده گردد. پس از سفت شدن و به اصطلاح قوام آمدن آن مدتی صبر می کنیم تا خوب خنک شود سپس از خمیر به دست آمده مقداری را روی موها و پوست سر ماساژ داده و یک کیسه پلاستیکی روی موها کشیده و یک ساعت صبر می کنیم و بعد در حمام سر را به آرامی با آب گرم شستشو کنید. این روش برای تقویت، رشد و پر پشت کردن مو بسیار موثر است.

فواید نشاسته برای پوست

نشاسته به دلیل چسبندگی بالایی که دارد می تواند پوست را خوب تمیز کند و تمام جرم های پوست را به خوبی برطرف کند. علاوه بر این نشاسته به دلیل خاصیت از بین بردن چربی، می تواند تمام آکنه و جوش ها را از بین ببرد و تاثیر فراوانی دارد. مزیت دیگر نشاسته برای پوست خاصیت تسکین دهندگی و آرام بخشیدن پوست است که برای تسکین درد های آبله مرغان و سوختگی بسیار موثر است. از دیگر خواص نشاسته, خاصیت ترمیمی آن است که در درمان سوختگی پوستی تاثیر فراوانی دارد.

خواص درمانی نشاسته برای بهبود حساسیت به انسولین، کاهش قند خون و بهبود متابولیک بهداشت

نشاسته مزایای مختلفی برای سلامت متابولیک بدن دارد. مطالعات متعدد نشان داده است که خواص نشاسته می تواند، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و سلول های بدن واکنش خوبی به انسولین نشان دهند. نشاسته برای کاهش سطح قند خون بسیار موثر است. اثر نشاسته بر متابولیسم گلوکز و انسولین بسیار چشمگیر است. خواص نشاسته علاوه بر بهبود حساسیت به انسولین و کاهش قند خون، به شما کمک می کند تا از ورود بیماری های مزمن به بدن جلوگیری کنید و به شما زندگی و عمر بهتر و طولانی تر می دهد. اگرچه مطالعات حاکی از فواید و خواص نشاسته این مطالب را نشان داده است با این حال ممکن است دوز و نوع نشاسته در بدن هر فرد واکنش دیگری نشان دهد و به مقدار و نوع نشاسته بستگی دارد.

استفاده از نشاسته برای کاهش وزن

مطالعات متعدد نشان می دهد که مکمل های فیبر محلول می توانند به کاهش وزن کمک فراوانی کنند، زیرا این مواد باعث می شود تا فرد احساس سیری کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

 

۰%

امتیاز کاربر: ۰.۰۵ ( ۱ نتایج)
منبع
آرگا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا