گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تبدیل کندوهای سنتی به مدرن برای بهره‌وری بیشتر، مهم‌ترین چالش در این عرصه است

اولین همایش ملی پرورش زنبور عسل و جایزه ملی کیفیت عسل با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و تبادل‌نظر در مورد یافته‌های پژوهشی حوزه‌های مختلف صنعت پرورش زنبور عسل به میزبانی دانشگاه تبریز و با مشارکت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در این آیین با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‎ های موجود در استان در صنعت زنبورداری گفت: این استان مقام اول را از نظر تعداد کندوهای سنتی و مقام دوم را از نظر میزان تولید در بخش کندوهای مدرن دارد. مهندس اکبر فتحی افزود: تبدیل کندوها ی سنتی به مدرن برای بهره‌وری بیشتر به عنوان مهم‌ترین چالش این سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در این عرصه است.

دکتر باب اله حیاتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این همایش، صنعت زنبورداری را یکی از مهم‌ترین صنایع کشور دانست که نقش مهمی در عرصه اقتصادی کشور و صادرات غیر نفتی دارد.

وی در ادامه نبود بازاریابی مناسب، پایین بودن میزان کمیت و کیفیت عسل تولیدی، پایین بودن میزان آموزش زنبورداران، اعتماد عمومی کم به محصولات تولیدشده را از جمله چالش‌های حوزه صنعت زنبورداری اعلام کرد و تاکید کرد: برای رفع این چالش‌ها نیازمند تعامل بیشتر مابین دانشگاه‌ها و فعالان این صنعت است.

همچنین در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه عرضه محصولات جانبی صنعت زنبورداری با حضور بیش از ۱۵ تعاونی تولید کننده و شرکت فعال در عرصه زنبورداری در سالن مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز نیز برگزار شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا