گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

 آبشار ویسادار

آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع در گیلان است. ویسادار روستایی است در دهستان ییلاقی ارده در 16 کیلومتری شهر پره سر شهرستان رضوان شهر. ویسادار در زبان تالشی به معنای سایه درخت بید است. این آبشار در مسیر رودخانه ی لمیر قرار دارد. لمیر از کوه های تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه می گیرد و پس از گذر از منطقه پره سر به دریای خزر منتهی می شود. در مسیر این رودخانه آبشار دیگری نیز به نام اوویار در پایین‌تر از آبشار ویسادار واقع شده که جز جاذبه های این منطقه است.

آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع در گیلان است. ویسادار روستایی است در دهستان ییلاقی ارده در ۱۶ کیلومتری شهر پره سر شهرستان رضوان شهر. ویسادار در زبان تالشی به معنای سایه درخت بید است. این آبشار در مسیر رودخانه ی لمیر قرار دارد. لمیر از کوه های تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه می گیرد و پس از گذر از منطقه پره سر به دریای خزر منتهی می شود. در مسیر این رودخانه آبشار دیگری نیز به نام اوویار در پایین‌تر از آبشار ویسادار واقع شده که جز جاذبه های این منطقه است.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار جاده ی جنگلی زیبایی است که از درختان سر به فلک کشیده و بید تشکیل شده و برای رسیدن به آبشار باید مسیری را باید پیاده روی کنید و از طبیعت فوق العاده ی این جنگل لذت ببرید.

هنگامی که به آبشار می رسید زیبایی منحصر به فرد آن، صدای ریزش آب و طبیعت زیبای اطراف آبشار مناظری هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و آرامش خاصی را به انسان هدیه می دهد. ساختار این آبشار سنگی به شکل نیم دایره و لایه لایه است و ۱۵ متر ارتفاع دارد و آب از این ارتفاع به درون صخره ای تیره رنگ جاری می شود. بر بلندای آبشار ویسادار، صخره‌هایی به شکل لایه لایه وجود دارند که می‌توانید بر آن‌ها بنشینید و ساعت‌ها به منظره شگفت ‌انگیز پیش رویتان، که ترکیبی است شگفت‌انگیز از جنگل، رودخانه و جنب و جوش آبشار، نگاه کنید. این آبشار در طول چهار فصل سال زیبایی و جذابیت خود را به ‌نمایش می‌گذارد.

هنگامی که به آبشار می رسید زیبایی منحصر به فرد آن، صدای ریزش آب و طبیعت زیبای اطراف آبشار مناظری هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و آرامش خاصی را به انسان هدیه می دهد. ساختار این آبشار سنگی به شکل نیم دایره و لایه لایه است و 15 متر ارتفاع دارد و آب از این ارتفاع به درون صخره ای تیره رنگ جاری می شود. بر بلندای آبشار ویسادار، صخره‌هایی به شکل لایه لایه وجود دارند که می‌توانید بر آن‌ها بنشینید و ساعت‌ها به منظره شگفت ‌انگیز پیش رویتان، که ترکیبی است شگفت‌انگیز از جنگل، رودخانه و جنب و جوش آبشار، نگاه کنید. این آبشار در طول چهار فصل سال زیبایی و جذابیت خود را به ‌نمایش می‌گذارد.

از سوغاتی های مهم این منطقه می توان به عسل اشاره کرد. بسیاری از اهالی ویسادار در این منطقه اقدام به پرورش زنبور عسل و گرفتن عسل آن‌ها کرده‌اند. عسل طبیعی در این منطقه شهرت بسیار زیادی دارد.

از جاذبه های اطراف این آبشار نیز می توان به جنگل گیسوم اشاره کرد که یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است که مستقیم به ساحل دریای خرر ختم می‌شود. پل معلق پره سر که در شهر پره سر قرار گرفته، گردنه حیران، آبشار لاتون، جنگل فندقلو، آبشار آسیا بگا، آبشار آووبیار و قلعه لیسا از دیگر مناطق دیدنی اطراف آبشار ویسادار هستند.

در اطراف آبشار نیز کلبه هایی برای استراحت و قهوه خانه های سنتی برای رفاه حال مسافران ساخته شده است. همچنین صنایع دستی روستاییان و سوغاتی های منطقه نیز در این محل به گردشگران عرضه می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا