گروه مشاوران برندینگ فراسو
زنبور عسل
تازه‌ها

آیا عسل تنها محصول تولیدی زنبور عسل است؟

محصولات تولیدی زنبور عسل

هر وقت نام زنبور عسل به گوشتان می رسد بی شک به یاد عسل و شیرینی خاص و ناب آن میفتید اما باید بدانید که عسل تنها محصول تولیدی این حشره ی با ارزش نیست و در کنار فواید دیگرش، علاوه بر عسل محصولات دیگری را هم تولید می کند که عبارتند از:

عسلک: گاهی زنبورها علاوه بر گرده گل ها، شیره شیرینی را که شته ها روی برگ ها بر جای مانده را می مکند و در نتیجه آن ماده ای به نام عسلک تولید می شود که خواص آن کمتر از عسل است.

زهر: نیش زنبور عسل بر عکس تلخی آن به دلیل داشتن خواص قلیایی و اسیدی بسیار کاربردی است. زهر زنبور دارای چند نوع پروتیین و آنزیم ها و اسیدهای آمینه است و در درمان بیماری هایی مانند درد مفاصل، واریس، مالاریا و برخی بیماری های دیگر از آن استفاده می شود.

برده موم: بره موم مخلوطی از صمغ های چندین درخت است که به پای زنبورها می چسبد و زنبورها از آن برای ساخت کندو استفاده می کنند. این ماده خواص دارویی فراوانی دارد و در درمان سرماخوردگی، سوختگی، درد دندان، آسم و چند بیماری دیگر کاربرد دارد.

موم: در داروسازی کاربرد دارد و در بسیاری از کرم ها، پمادها و لوسیون ها از آن استفاده می شود.

ژل رویال: این ژل دارای خواص بی نظیریست. بسیار انرژی زاست، از پیری پوست جلوگیری می کند. در درمان بی خوابی و افسردگی نیز موثر است. این ژل از غده ی مغزی زنبورهای کارگر ترشح می شود برای تغذیه زنبورهای نوزاد مفید است. ملکه نیز از این ژل تغذیه می کند.

۰%

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا