گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت لوبیا از مزارع قیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: از ابتدای آبان ماه برداشت لوبیا چشم بلبلی قیری از سطح قریب به 700 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: با توجه به وقع خسارت طوفان و تگرگ در مهر ماه گذشته پیش بینی می شود تولید برداشت لوبیا نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته و فراتر از ۴۰۰ تن نباشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: برداشت لوبیا چشم ‌بلبلی قیری ابتدا به ‌صورت تر برای تازه‌ خوری انجام و برداشت نهایی این محصول به‌ صورت خشک زمانی که حدود ۹۰ درصد غلاف‌ها تغییر رنگ داده انجام می شود.

همتی تصریح کرد: لوبیا چشم بلبلی از کشت های تابستانه، مقاوم به خشکی و از آنجا که خشکسالی های اخیر کشاورزان را با چالش جدی مواجه کرده، جایگزینی کاشت آن با محصولات پر آب بر مثل ذرت مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی؛ برای رعایت یک برنامه تناوب زراعی اصولی و صحیح باید از گیاهان خانواده بقولات مثل لوبیا و ماش در کاشت محصولات زراعی بهره برد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه لوبیا چشم‌بلبلی قیری یکی از حبوبات ارزشمندی است،  بیان کرد: علاوه بر دارا بودن محاسن گروه حبوبات، ازنظر غذایی نیز به‌ واسطه دارا بودن اسید فولیک فراوان و عوامل نفخ‌ زای کمتر، نسبت به سایر حبوبات متمایز است.

لوبیا چشم بلبلی قیری ریز، رنگ روشن، بیضوی، زود پز و با طعم ویژه خود از بازار پسندی بسیار مطلوبی برخوردار که منطقه جغرافیایی کشت آن گستره ای بیش از ۱۵۰۰ هکتار مجاور با رودخانه قره آغاج است که آبادی های وجشک، بیان، جورکان، سرچشمه، عزیز آباد و نجف آباد را در بر می گیرد.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا