گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

هشدار فائو درباره تأثیر تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی

فائو هشدار داد که گستره خشکی‌ها و شهرهای روبه‌رشد در آسیا با سرعتی بیش از میانگین جهانی در حال گرم‌شدن هستند که تأثیرات قابل توجهی بر امنیت غذایی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم فائو می‌گوید منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله آسیب‌پذیرترین مناطق جهان در برابر ناامنی غذایی و تأثیرات ناشی از رخدادهای شدید آب‌ و هوایی است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهند که دمای برخی شهرهای منطقه آسیا هم‌اکنون بین ۰.۲ تا ۲.۶ درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین جهانی است.

 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار می‌دهد که گستره خشکی‌ها و شهرهای روبه‌رشد در منطقه آسیا با سرعتی بیش از میانگین جهانی در حال گرم‌شدن هستند؛ مسئله‌ای که تأثیرات قابل توجهی بر امنیت غذایی و معیشت میلیون‌ها نفر در این منطقه از جهان خواهد گذاشت.

براساس گزارش «اقلیم و زمین» که مشترکا از سوی فائو و شماری از دیگر نهادهای سازمان ملل تهیه شده است، دمای برخی شهرهای منطقه آسیا هم‌اکنون بین ۰.۲ تا ۲.۶ درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین جهانی است.

این در حالی است که کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه که از جمله آسیب‌پذیرترین مناطق جهان در برابر ناامنی غذایی و تأثیرات ناشی از رخدادهای شدید آب‌وهوایی هستند، حدود نیم میلیارد نفر که از سوءتغذیه رنج می‌برند را در خود جای داده‌اند،‌ جمعیتی که شامل بیش از نیمی از افراد مبتلا به سوءتغذیه در جهان است.

در گزارش مشترک فائو و سازمان ملل همچنین نسبت به تأثیرات روز‌افزون تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از طریق کاهش بازده محصولات کشاورزی، افزایش قیمت مواد غذایی، کاهش ارزش غذایی و تضعیف زنجیره تولید هشدار داده شده است. در این گزارش همچنین بر اهمیت مقابله با فرسایش خاک در آسیا تأکید شده است، آن‌هم در شرایطی که مسئله دسترسی به آب شیرین و رقابت بر سر آن یکی دیگر از چالش‌های اصلی در منطقه است. مسئله تقاضای مصرف کنندگان به مواد غذایی – که تأمین آن نیازمند منابع طبیعی بیشتری است – نیز از جمله دیگر مسائلی است که باید به آن رسیدگی شود.

خانم ژیانگ‌جون یائو، مدیر ارشد برنامه‌ریزی فائو در منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به نقش فعال فائو در پشتیبانی و مشارکت در تدوین این گزارش تأکید کرد که این سازمان از کشورهای عضو می‌خواهد تا اقدامات بیشتری را در زمینه سازگاری و کاهش تأثیرات رخدادهای شدید اقلیمی بر کشاورزی و معیشت روستایی اتخاد کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاري تسنيم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا