گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۱ میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع آبزی در کشور

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته تکلیف سازمان شیلات در حوزه کل تولیدات آبزی پروری یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن بوده که موفق به تولید یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع آبزی شدیم.

به گزارش خبرنگار ایانا، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه افتتاح و بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه شیلات به منظور معرفی توانمندی‌ها برای پاسخ به نیاز داخل تشکیل شده است و خوشبختانه علی رغم شرایط تحریم امسال نسبت به سال‌های گذشته میزان استقبال افزایش داشته، به طوری که از ۷۷ شرکت به ۹۳ شرکت رسیده است؛ همچنین فضای اختصاص داده شده به نمایشگاه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته میزان تولید، ارز آوری و تراز تجاری بخش شیلات جلوتر از برنامه بود که امیدوار هستیم در سال ۹۸ این روند ادامه یابد.

خون میرزایی با تاکید بر اینکه طی شش سال گذشته میزان تولید محصولات شیلاتی با تدبیر مناسب سازمان شیلات افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: امیدوار هستیم این روند استمرار یابد و در سال ۹۸ هم از تکالیف برنامه جلوتر باشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران اذعان کرد: سال گذشته تکلیف سازمان شیلات در حوزه کل تولیدات آبزی پروری یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن بوده که موفق به تولید یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع آبزی شدیم.

وی با اشاره رتبه ایران در تولید ماهی قزل آلا و خاویار خاطرنشان کرد: در حوزه پرورش ماهی قزل آلا رتبه یک و در تولید خاویار و گوشت خاویاری به ترتیب رتبه های سوم و چهارم را در جهان داریم.

خون‌میرزایی افزود: سال گذشته ۴۲ هزار تن تولید میگو برای ما تکلیف شده بود که ما موفق به تولید حدود ۴۷ تا ۴۸ تن از این آبزی شدیم.

وی در رابطه با سرانه مصرف آبزیان در کشور عنوان کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشور از ۸.۵ کیلو گرم در ابتدای دولت به ۱۲.۱ کیلوگرم تا پایان سال ۹۷ رسیده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید میگو در برخی واحدهای پرورش این آبزی تصریح کرد: بیماری لکه سفید یک بیماری ویروسی جهانی است و همه کشورها تقریبا با آن درگیر هستند، این بیماری در کشور ما نیز بومی شده و به همین جهت ما پرورش میگو در کنار بیماری را دنبال می کنیم و چاره ای جز این نداریم.

وی در رابطه با صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر گفت:  بر اساس تحقیقاتی که هر سال انجام می شود و همچنین توافق پنج کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر، چشم اندازی برای صید تجاری ماهیان دریای خزر وجود ندارد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به بومی سازی تجهیزات مورد استفاده در پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: بخشی از این تجهیزات مورد استفاده در پرورش ماهی در قفس داخلی است و کسانی که خواهان تکنولوژی های داخلی هستند می توانند از آن استفاده کنند، بخشی هم خارجی است و پرورش دهندگان بسته به سلیقه خود از این تجهیزات استفاده می کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا