گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برای توسعه گلخانه راهی جز تسهیل صدور مجوز نیست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت تسهیل در صدور مجوز گلخانه ها، گفت: تعدادی از دستگاه های ذی ربط از جمله بانک، استعلام های حذف شده را قبول ندارند و استعلام مجدد می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان در همایش سراسری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات در رابطه با طرح توسعه گلخانه های استان فارس، افزود: در صورت توسعه و تغییر سطوح گلخانه ها، بانک از متقاضیان پروانه تأسیس مجدد درخواست می کند.

به گفته وی عدم پذیرش طرح های نظام مهندسی از سوی بانک از دیگر مشکلات پیش روی متقاضیان احداث گلخانه است.

پژمان گرفتن استعلام کمیت و کیفیت آب را توسط بانک مانع دیگر متقاضیان برای احداث گلخانه برشمرد و افزود: این امر علاوه بر زمان بر شدن توسعه گلخانه، باعث می شود امور آب، تخصیص آب اراضی متقاضی را کم کند، در نتیجه متقاضی دلسرد و منصرف می شود و یا مجبور به احداث گلخانه بدون اخذ تسهیلات شده  و در نهایت سطح گلخانه ها کاهش می یابد.

این مقام مسئول؛ اخذ استعلام ضوابط زیست محیطی مجدد توسط بانک، روشن نبودن حریم ها در مورد اماکنی مثل امکان زیارتی، سیاحتی،  قبرستان ها، ضرورت رعایت حریم ۱۳۰ متر از جاده های اصلی و اصرار دامپزشکی بر رعایت دستورالعمل های مربوطه از دیگر مشکلات دانست.

وی اظهار کرد: نبود ضمانت قانونی و اجرایی برای انتقال کشت از هوای آزاد به محیط های کنترل شده از دیگر مشکلات است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: از اقدامات شاخص این استان تشکیل”ستاد ویژه گلخانه ها” به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، انعقاد تفاهم نامه با کمیته کمیته امداد امام خمینی (ره)  و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و برگزاری همایش های گلخانه است.

همایش سالانه و کشوری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امسال با حضور معاون وزیر در امور باغبانی، مدیران ستاد معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ۳۲ استان کشور به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا