گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها
تازه‌ها

اَنجِدان روستای کوه های مرتفع و غارهای عجیب

معرفی روستای اَنجِدان اراک

اَنْجِدان از روستاهای دهستان مشک‌آباد بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی  است. نام این روستا از نام گیاه انگدان گرفته شده  است که صمغ آن در این روستا تولید می‌شود. این روستا دارای آب و هوای خوب و مطبوعی است که آن را به مکانی عالی برای تفریح تبدبل کرده است.

دو کوه برف شاه و کوه چشمه در اطراف انجدان قرار گرفتند و ارتفاعات سه تاقچه و کوه لانه پلنگ واقع در بالای محل اولیا هستند که غاری پر رمز و راز در آن وجود دارد. غارهای روستا شامل غار گیوه کش، غار کبوتر، غار آسیلی و غار طاق رجه هستند.

شغل اکثر مردم  کشاورزی و دامداری است و گردو، بادام و انگور از جمله محصولات آن ها هستند. از صنایع دستی روستا  نیز می توان به گلیم بافی، قالی بافی و منبت کاری اشاره کرد.

با وجود جمعیت کم روستا، در سراسر آن حسینیه ها و مساجد زیادی دیده می شود که نشان می دهد در این روستا فرهنگ و مذهب اهمیت زیادی داشته است. تعدادی از این مساجد مثل مسجد جامع که قدمت آن به قرن های آغازین اسلام برمی گردد از آثار تاریخی این روستا به شمار می روند. از دیگر آثار تاریخی روستای انجدان بقعه های زیبای آن است که از میراث ارزشمند به جای مانده از دروه صفوی هستند.

در محله بالای این روستا یک موزه مردم شناسی وجود دارد که شامل اشیای تاریخی و فرهنگی که با سبک زندگی و فرهنگ مردم مرتبطند می باشد.

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا