گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت لوبیا از مزارع اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از آغاز برداشت لوبیا از سطحی بالغ بر 17 هزار هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار با اشاره به خسارت سرمازدگی شهریورماه سال جاری، گفت: پیش بینی می شود حدود ۲۵ هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.

 وی با اشاره به اینکه کاشت ارقام مختلف لوبیای چیتی و قرمز همه ساله در این شهرستان از اردیبهشت ماه با مساعد شدن شرایط جوی آغاز می شود، اظهار کرد: برداشت از اواسط شهریورماه شروع شده است و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

به گفته طرفدار؛ برداشت لوبیا در شهرستان در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول به صورت دستی و مرحله دوم توسط کمباین های برداشت به منظور جداسازی دانه از غلاف بوده و با ترویج و توسعه ارقام مناسب برداشت مکانیزه و تامین ادوات مربوطه می توان گام موثری در افزایش عملکرد این محصول برداشت.

این مقام مسئول با بیان اهمیت کشت لوبیا در پایداری سایر محصولات، افزود: قرار دادن این محصول در تناوب محصولات کشاورزی باعث افزایش حاصلخیزی خاک می شود.

طرفدار؛ به اصلاح شیوه کشت و توسعه کشت لوبیا بر روی پشته در سطح ۲۰۰ هکتار اشاره و ابراز کرد: با این روش علاوه بر استفاده از سامانه های نوین آبیاری و مدیریت آب مزرعه، کاهش آفات و بیماری ها، کاهش مصرف سموم به علت تسهیل فرآیند مبارزه با علف های هرز توسط ادوات و مبارزه مکانیکی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید بیان کرد: کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مهمترین عاملی است که باعث می شود بخش عمده لوبیا و حبوبات تولیدی شهرستان به صورت خام و بدون افزایش ارزش افزوده به بازار عرضه شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا