گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سمنان از استان‌های ایمن کشور در جوجه‌ریزی نژاد مرغ لاین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سمنان در زمینه جوجه‌ریزی نژاد لاین آرین یکی از استان های ایمن کشور است و باید تقویت شود.

به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در  نشست شورای پدافند غیرعامل سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: افزایش پرورش نژاد مرغ لاین در استان سمنان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه جوجه ریزی نژاد لاین آرین یکی از استان های ایمن ست و باید توسعه یابد و این طرح در جهت تأمین امنیت غذایی مهم است زیرا تأمین کننده غذای مردم و کشور محسوب می شود.

میرعماد اظهار داشت: امنیت غذایی بسیار مهم است و تهدیدات در این حوزه همیشه در سازمان جهادکشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد و جلسات منظمی به صورت مستمر برگزار می‌شود.

میرعماد با اشاره به تهدیدات متعدد در بخش کشاورزی گفت: آفات، بیمارهای دامی و  گیاهی، و بیماری‌های آبزیان، برخی از این تهدیدات است که در حوزه پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی به طور ویژه به آن توجه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبار ویژه در این حوزه خاطرنشان کرد: اعتبارات در فرمتی مربوط به پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی احصا و در سال ۱۴۰۱ این اعتبار گنجانده شود تا به نوعی از این اعتبارت برای پدافند غیرعامل استفاده شود.

بهره‌گیری از آبزیان آبهای شور در سمنان

میرعماد با بیان اینکه استفاده از آب های شور و لب شور در جهت پرورش آبزیان در دستور کار است گفت: این امر یکی از راهکارها در حوزه تولید در بخش کشاورزی است و می‌توان به صورت دو منظوره هم پررورش آبزیان انجام شود هم آب کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان درصد قابل توجهی در حوزه شیلات فعالیت صورت گرفته است گفت: پرورش آبزیان دو منظوره باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی استان بهره گرفت گفت: استفاده از آبهای شور و لب‌شور پرورش ماهی گامی در این راستا است.

میرعماد بر ضرورت بررسی بیماری آبزیان هم تأکید کرد و گفت: بیماری‌های آبزیان نیز باید به صورت مستمر احصا شود و در زمینه بیماری حوزه آبزیان در زمینه هایی که اداره کل دامپزشکی  و شیلات می‌تواند همکاری داشته باشند  موارد بررسی و در قالب تفاهم نامه اجرایی شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: مناطقی که در معرض سیل هستند نیز در حوزه آبزیان مشخص شوند و موارد در اختیار مدیریت حوادث و پدافند و ادراه کل آبخیزداری قرار گیرد که در اعتبارات آبخیزداری مور توجه باشد تا از خسارت ممکن به بخش شیلات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی به بخش شیلات جلوگیری شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا